به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین در سال جاری عصر یکشنبه در محل استانداری قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی در این جلسه اظهار داشت: ویروس کرونا شرایطی را ایجاد کرده که در کنار مشکلات روحی و روانی به چالش‌های اقتصادی هم دامن زده است.

دادستان قزوین بیان کرد: پیامدهای بیماری کرونا در حدی است که اگر مشارکت و همکاری همه جانبه مردم نباشد دولت قادر به تأمین خسارت‌ها و هزینه‌های تحمیل شده نیست.

وی یادآور شد: رزمایش کمک مومنانه در واقع یک بسیج مردمی با تاکید رهبری است که می‌تواند بخشی از مشکلات نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا را حل کند.

قاسمی تصریح کرد: از زمان مطرح شدن رزمایش همه گروه‌های دولتی، مردمی، بسیجی و اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی وارد کار شده‌اند و امیدواریم این حرکت خیرخواهانه بتواند برگ زرین دیگری از مشارکت مردم را به ثبت برساند.

دادستان قزوین افزود: به هر حال ممکن است برخی در فضای مجازی نسبت به دلسرد کردن مردم هم اقدام کنند که ما اعلام می‌کنیم این کمک‌ها اجباری نیست و در واقع یک ساماندهی و نظم بخشی به مشارکت مردم است و همه کارها داوطلبانه و خودجوش است.

وی گفت: هر فردی که کمک کند قدر دان هستیم اما هیچ کسی را اجبار نمی‌کنیم که به اجبار وارد مشارکت شود زیرا ارزش این کار به مردمی و اختیاری بودن آن است.

قاسمی اضافه کرد: اینکه فعالان اقتصادی هم انتظار داشته باشند به جای کمک آنها دولت باید بخشی از مالیات را ببخشد رویکرد معامله گری است که کمتر کسی این نگاه را دارد و ما می‌خواهیم یک کار انسانی و خداپسندانه با نیت خالص شکل بگیرد.

وی گفت: تبعات این ویروس در دوران مهار هم می‌تواند زیاد باشد لذا به نظر می‌رسد از امروز باید مسئولان برای مشکلات و چالش‌های حقوقی و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن هم تدبیر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.