مهدی بخشنده روز یکشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای انجام این مهم در ستاد همدلی و کمک مومنانه قزوین پیش بینی شده که ۳۰ میلیارد تومان آن در مرحله اول هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود که اگر روند جذب منابع کند باشد، تسهیلات کم بهره‌ای با هدف جذب سریع منابع در اختیار ستاد همدلی و کمک مومنانه قرار گیرد.
بخشنده تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بین واحدهای فعال و منفعل در این طرح تفاوت قایل شوند و دستگاه‌های نظارتی نیز در مقابل کسانی که به دنبال دلسرد کردن نهادها در این طرح هستند برخورد کند.
نماینده بخش خصوصی استان قزوین تاکید کرد: لازم است که برای متمرکز شدن اقدامات، اطلاعات بخش‌های کمک رسان به ستاد داده شود و به کلیه بانک‌ها اطلاع رسانی شود تا برقراری لینک واریز وجه نقد به ستاد برقرار گردد.
بخشنده با بیان اینکه بانک جهانی اسم ایران را از لیست کمک‌های نقدی برای کرونا حذف کرده است، اظهار داشت: در تولید و توزیع اقلام بهداشتی، ونتیلاتور و ریه مصنوعی بخش خصوصی به خوبی وارد عمل شده و به خودکفایی رسیده است.

رزمایش همدلی و کمک مومنانه طرحی است که رهبر انقلاب در پیام نیمه شعبان سال جاری برای جبران خسارات به آسیب دیدگان کرونا به آن تاکید فرمود.

در این نشست قرار شد که شنبه آخر هر ماه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بین ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.