به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخ زاد در نخستین جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین، که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مسکن از مهمترین چالش‌های افراد در زندگی است که در صورت تأمین آن بخش مهمی از چالش‌های شهروندان حل می‌شود.

وی تصریح کرد: استان قزوین در سال‌های گذشته در اجرای طرح مسکن مهر بسیار موفق عمل کرد و کمترین مشکل را داشت و در این دوره نیز در صورت تدبیر و برنامه ریزی منطقی می‌تواند در اجرای طرح ملی مسکن هم موفق عمل کند.

فرخزاد یادآور شد: سهم استان قزوین در طرح ملی مسکن ۱۰ هزار واحد است و با توجه به وضعیت موجود و تعداد متقاضیان آمادگی داریم تا پنج هزار واحد دیگر به این سهم اضافه شود تا راهگشای بسیاری از مشکلات مردم منطقه باشد.

وی بیان کرد: توجه به موضوعاتی مانند سیما و منظر شهری، تأمین خدمات زیربنایی و نوع بهره برداری از واحدها در طرح ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرد و برای این کار دستگاه‌های ذیربط باید در این بخش ورود کنند و برای تأمین اعتبارات مورد نیاز آن هم اقدام کنند.

فرخزاد با اشاره به اینکه ۲۵۰ هکتار از اراضی ناحیه شهری مهرگان برای توسعه این ناحیه پیش بینی شد و خوشبختانه این میزان از اراضی برای این موضوع ذخیره شد تا ما ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف در راستای اجرای طرح مسکن مهر، بعدها از این زمین‌ها برای کاربری مسکونی استفاده کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن می‌تواند گره گشای مشکلات موقوفه بودن اراضی باشد تا ضمن بهره‌مندی از این نوع زمین‌ها، شاهد رفع معضلات این بخش باشیم.

فرخزاد با تاکید بر استفاده از منابع بومی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، افزود: استفاده از طراحی، نظارت، مشاور و پیمانکار و مصالح بومی در اجرای طرح ملی مسکن ضروری است و می‌تواند هزینه ساخت را کاهش دهد.

فرخزاد در خصوص رفع مشکل تعاونی مسکن ارتش، واگذاری اراضی بلااستفاده موجود دستگاه‌های دولتی و تعیین و تکلیف نهایی آنها با توجه به وضعیت اقتصادی دولت و همچنین مشخص شدن وضعیت خانه‌های سازمانی تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان هم مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.