مجید کشاورز، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین روز دوشنبه و در حاشیه همایش توجیهی ۱۰۰ ناظر جدید این نهاد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کمبود نیروهای ناظر نظام فنی در روستاهای استان، از بین ۱۵۰ متقاضی مورد گزینش، ۱۰۰ ناظر با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان به مجموعه این نهاد اضافه شدند.

وی اضافه کرد: ناظران فنی به عنوان رابطان این نهاد و با کارت شناسایی و پروانه اشتغالی که از سوی سازمان نظام مهندسی صادر می‌شود، بنابر دستورالعمل و آیین‌نامه مقررات ساختمانی، نظارت کیفی تمامی ساخت و سازهای انجام شده در روستاها را به لحاظ فنی و پیشرفت فیزیکی از ابتدا تا پایان کار را برعهده دارند.

به گفته وی، گزارش ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز، بازدید منظم و مستمر از عملیات ساختمانی و ارایه گزارش و همچنین نظارت بر پروژه‌های فنی تمامی واحدهای خصوصی و عمومی که مالکان خصوصی دارند از جمله وظایف مهم ناظران نظام فنی روستایی به شمار می‌رود.

کشاورز با اشاره به فعالیت ۳۰ دفتر فنی روستایی در سطح روستاهای استان قزوین، گفت: با توجه به نیازهای موجود و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در جهت کاهش مشکلات این حوزه، در آینده نزدیک تعداد این دفاتر در سطح استان به ۴۰ دفتر افزایش خواهد یافت.

استان قزوین دارای ۸۴۲ روستای دارای سکنه و ۶۴۰ دهیاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.