مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل به عنوان یکی از ادارات معین پ تنها ۲ روز پس از حادثه سیل لرستان به شهرستان دلفان اعزام و عملیات امدادرسانی خود  را در حوزه تعمیر منازل مسکونی آغاز کرد.
اصغر گونجی افزود: تیم‌های اعزامی این نهاد پس از فروکش شدن سیل، کار کارشناسی خود را در منطقه آغاز و پس از آن نیز سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را نیازمند تعمیر و سه هزار واحد  را نیازمند احداث دوباره دانستند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های بازسازی بلافاصله پس از تامین اعتبارات لازم کار اجرایی خود را آغاز کردند، تصریح کرد: در بخش تعمیرات که ۹۰۵ واحدی شهری و مابقی نیز روستایی بودند ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داده شد که به واحدهای نوع یک خسارت دیده ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات به همراه ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض از سوی دولت و به واحدهای نوع ۲ نیز هر یک ۱۰۰ میلیون ریال به همراه ۳۰ میلیون ریال وام بلاعوض تخصیص داده شد.
گونجی یادآور شد: با تلاش تیم‌های اعزامی استان قزوین، خوشبختانه توانستیم امروز تمامی واحدهای تعمیری در شهر نورآباد، مرکز شهرستان دلفان را تا قبل از پایان تعطیلات تابستانی به پایان برسانیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به واحدهای احداثی خسارت دیده در شهرستان دلفان، گفت: از سه هزار واحد احداثی خسارت دیده در این شهرستان تاکنون اعتبار یک هزار و ۲۶۰ واحد تامین شده و احداث واحدها نیز براساس آمارهای موجود نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی نیز روبرو بوده اند.
به گفته وی، عملیات عمرانی تمامی واحدهایی که اعتبار آنان تامین شده تا پایان آبان ماه جاری پایان یافته و به بهره‌برداری می رسند.
این مسئول تاکید کرد: طی روزهای گذشته نیز اعتبار یک هزار واحد دیگر نیز تامین می شود که در مرحله معرفی افراد خسارت دیده به بانک‌های عامل هستیم.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.