حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان قزوین کادر درمانی با همه توان خود در خدمت شهروندان بیمار قرار گرفته و فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: مشارکت مردم و خیرین در تأمین نیازهای بهداشتی، درمانی، ماسک، مواد ضد عفونی، تجهیزات پزشکی قابل توجه و تقدیر است و در این میان ضمن بسیج همه امکانات درمانی نسبت به برپایی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه با کمک ستاد بحران استان نیز اقدام شده است.

آصفی تصریح کرد: برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا به دلیل شرایط بد اقتصادی ممکن است پس از بهبودی شرایط مناسبی برای بستری شدن در خانه را نداشته باشند که در این راستا نسبت به راه اندازی نقاهتگاه در استان نیز اقدام شده است که کار ارزشمندی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا دو نقاهتگاه با ظرفیت ۱۶۰ تختخواب در دو شهر قزوین و تاکستان دایر شد و یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۵ تخت راه اندازی شد.

وی گفت: در هفته‌های گذشته نسبت به پذیرش ۴۱ بیمار بهبود یافته از کرونا در نقاهتگاه قزوین اقدام شد که در حال حاضر ۲۸ نفر از این افراد ترخیص شده‌اند.

آصفی یادآور شد: در نقاهتگاه قزوین هم اکنون هفت بیمار زن و شش بیمار مرد دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: بیماران بهبود یافته از کرونا باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند به همین منظور برای خالی کردن فضای بیمارستان برای پذیرش جدید، این افراد به نقاهتگاه منتقل می‌شوند.

آصفی گفت: ۶۰ امدادگر به عنوان کمک پرستار و ۲۰ نفر از کادر درمان نیز به عنوان پرستار در این نقاهتگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای امدادرسان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در این بیمارستان صحرایی طی این مدت مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه ۱۳ بهیار و ۷ مددکار و ۴ کارشناس روانشناسی در این نقاهتگاه به بیماران خدمات می‌دهند، افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان دوره‌های مخصوص را گذرانده و می‌توانند در امور درمانی فعالیت کنند، اما تلاش شده تا این افراد به عنوان کمک پرستار به بیماران بهبودیافته خدمت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه از اتمام طرح تب سنجی و غربالگری کرونا در ورودی شهر و اصناف قزوین هم خبر داد.

آصفی گفت: از ۹ اسفندماه ۹۸ تا ۲۲ فروردین ماه سال جاری بیش از ۲۷۵ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۹۸۲ نفر مشکوک شناسایی شدند و ۲۱۸ نفر به مراکز درمانی استان ارجاع داده شدند.

وی همچنین تصریح کرد: مقادیر قابل توجهی اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین ۱۹ هزار نفر از خانوارهای استان قزوین و تعدادی بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی ضد کرونایی در مناطق محروم توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه خواستار تداوم همکاری مردم در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و رعایت همه نکات بهداشتی برای جلویگری از گسترش ویروس کرونا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.