محسن مددی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال با دو موضوع مهم کرونا و سال جهش تولید رو به رو هستیم که هر دو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته آموزشگاه‌ها و مراکز دولتی تعطیل شده است بنابراین آموزش‌های ما ناتمام ماند اما با همت مربیان و استفاده از ظرفیت آموزش مجازی تلاش کردیم با استفاده از برنامه‌ها و نرم افزارهای موجود آموزش‌ها را از طریق استفاده از بستر مجازی به اتمام برسانیم.

مددی بیان کرد: اغلب آموزش‌ها به پایان رسیده است و بعد از فروکش کردن ویروس کرونا آزمون برای همه رشته‌ها برگزار و گواهینامه‌ها صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از کرونا نیز دوره‌های آموزشی را طبق روال عادی برگزار می‌کنیم، براساس پیش‌بینی صورت گرفته ثبت نام دوره‌های جدید آموزشی از هفته آینده آغاز می‌شود با توجه به اینکه ثبت‌نام در بستر اینترنت صورت می‌گیرد مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین تصریح کرد: دوره‌های آموزشی نیز با استفاده از آموزش‌های مجازی برگزار می‌شود، در این راستا برنامه و نرم افزارهای مختلفی در نظر گرفتیم که با توجه به رشته آموزشی از آنها بهره می‌بریم.

وی تاکید کرد: در برخی از رشته‌ها مانند جوشکاری و مکانیک از برنامه‌های شبیه سازی و مشابه با کار عملی استفاده می‌کنیم، برخی از رشته‌ها نیز مانند آموزش نرم افزارها به صورت مجازی و نرم ارائه می‌شود، در تعدادی از رشته‌ها که سیستم آموزش شبیه سازی وجود ندارد نیز در ابتدا تئوری‌ها از طریق مجازی آموزش داده می‌شود تا پس از کرونا با حفظ پروتکل بهداشتی آموزش‌های لازم ارائه شود.

مددی بیان کرد: برای اغلب رشته‌ها مربیان در کارگاه حاضر شده و محتوای ویدئویی تولید شده است که این محتوا را در گروه‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم و سعی شده حجم فیلم به اندازه‌ای باشد در در دانلود آن مشکلی ایجاد نشود، برخی از دوره‌ها مربوط به کار و دانش است که با توجه به هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش این دوره‌ها در شبکه اجتماعی شاد به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی افزود: هنرآموزان از آموزش مجازی استقبال کردند اما هنوز سنجش مهارت انجام نشده است و درصد افت مشخص نیست به محض اتمام کرونا، سنجش مهارت صورت می‌گیرد و خروجی آموزش مجازی با آموزش حضوری مقایسه خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین یادآور شد: در سال جاری برنامه‌های متنوعی داریم که برای پیش‌برد آنها از ظرفیت بخش خصوصی، خیرین و بخش صنعت جهت ارتقا ظرفیت آموزشی استفاده خواهیم کرد تا در توان افزایی و مهارت افزایی و ایجاد کارگران ماهر گام خوبی برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.