فاطمه خمسه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بسته با توجه به سیاست های دولت و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و همچنین وزارت نیرو با هدف صرفه جویی در منابع آبی تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه با اجرای سیاست های این بسته می خواهیم بهره وری و استفاده بهتری از منابع آبی محدود داشته باشیم، افزود: در این بسته ضمن صرفه جویی در مصرف آب، با بهینه شدن مصارف تولید محصولات کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی حفظ می شود.

این مسوول گفت: در راستای اجرای بسته، کشاورزان استان قزوین به سمت کشت و تولید محصولات کم آب بر سوق داده می شوند و البته در کنار این موضوع تلاش شده تا با کشت برخی محصولات با سوددهی بالا، به معیشت و اقتصاد کشاورزان نیز توجه شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: برنامه های یاد شده در جهت اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی در قالب طرح اصلاح الگوی کشت دنبال و پیگیری می شود.

وی یادآور شد: امسال حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه های آبیاری مدرن تجهیز خواهند شد که این موضوع نیز به صرفه جویی در مصارف آبی در مزارع و باغ ها می انجامد و در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین سازگاری با کم آبی است.

براساس آمارها، ۹۰ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی به مصرف می رسد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این رقم ۱۸۵ هزار هکتار قابلیت اجرای سامانه های آبیاری نوین را دارند که تاکنون ۵۵ هزار هکتار از آنها به این سامانه ها مجهز شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.