عبدالرضا روشن نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از ایجاد شهرک های کشاورزی و تامین زیرساخت های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری در این بخش، گام موثری برای ارتقاء تولید در بخش کشاورزی است.
وی اضافه کرد: حمایت از ایجاد شهرک های کشاورزی علاوه بر رونق تولید، حمایت از تولید داخلی، رونق اشتغال و افزایش بهره وری عوامل تولید را نیز در بردارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بستر لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در توسعه شهرک‌های کشاورزی به خوبی فراهم شده است.
روشن نژاد بهره‌وری عوامل تولید، صرفه‌جویی در مصرف آب، خوداتکایی و افزایش صادرات در بخش کشاورزی را از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد شهرک های کشاورزی عنوان کرد.
وی گفت: تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوز تأسیس و پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای تأسیس شهرک های کشاورزی بویژه در توسعه کشت های متراکم با انتقال کشت محصولات از فضای باز به گلخانه و ایجاد شهرک های گلخانه‌‌ای، از اولویت های کاری جهاد کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: در جهت تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی برای بهره گیری از ظرفیت های شهرستان در این حوزه همه توان و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.
روشن نژاد یادآور شد: متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط در صورت دارا بودن مدارک مثبته می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان از مشاوره کارشناسان مربوطه در این زمینه بهره مند شوند.
هم اکنون سطحی بالغ بر 2 هزار و 431 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت سبزی و صیفی در فضای باز قرار دارد و تلاش بر این است که با اقدامات آموزشی و ترویجی کشاورزان را به انتقال کشت از فضای باز به کشت گلخانه ای ترغیب شوند.
سطح زیر کشت گلخانه ای در شهرستان کرج 57.5 هکتار می باشد.
شهرستان کرج دارای پنج هزار و 530 هکتار اراضی باغی و سه هزار و 963 هکتار اراضی زراعی می باشد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.