هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: ورود از استان‌های دیگر به قزوین همچنان تا ۳۱ فروردین ماه ممنوع است و بعد از این تاریخ در جلسات استانی و ملی ستاد مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر نیروی انتظامی کنترل‌های عبور و مرور خودروها را با جدیت ادامه داده و به هیچ پلاک غیربومی در سطح استان و شهرستان‌ها اجازه تردد ندهد.

جمالی پور گفت: با توجه به تصمیم گیری ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تنها ایست و بازرسی بین شهرستانی حذف شده است و همچنان جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و انتقال به پارکینگ برای خودروهای غیر بومی و افراد متخلف لحاظ خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات جامعه پزشکی و پرستاری استان، افزود:خوشبختانه در این مدت اقدامات بسیاری خوبی در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا صورت گرفت که نتیجه آن کاهش ورودی به بیمارستان‌ها بود.

جمالی پور افزود: علیرغم بهبود وضعیت جامعه در خصوص کرونا اما هنوز شرایط کشور همان شرایط سخت گذشته است و کماکان باید تمامی کنترل‌ها و نظارت‌ها را با جدیت ادامه داد.

استاندار قزوین گفت: کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که تصمیمات و قدم‌های برداشته شده درست و مثبت بوده است و باید روند را به همان شکل سابق خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به اجرای فاصله گذاری هوشمند، افزود: این تصمیم به نوعی یک قدم برای عادی کردن شرایط جامعه و هدایت اصناف و مشاغل پرخطر به سوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در صورت موفقیت نقش موثری در عادی سازی شرایط جامعه ایفا خواهد کرد.

جمالی پور ادامه داد: هم اینک دولت در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و باید با روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های دولت و رفع سختی مردم اقدام کنیم که یکی از این روش‌ها اجرای فاصله گذاری اجتماعی هوشمند است.

وی با اشاره به خانواده‌هایی که معیشت آنها براثر کرونا دچار آسیب و خسارت شده است، افزود: برای حمایت از این اقشار با دستگاه‌های اجرایی مرتبط جلسات و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است و بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه ستاد و قرارگاهی به همین نام در استان راه اندازی شد.

استاندار قزوین افزود: الان همکاری خوبی بین دستگاه‌های مختلف از نماینده ولی فقیه در استان، سپاه، بسیج، دستگاه‌های اجرایی و دولتی به وجود آمده است تا کمک‌های مردمی به صورتی منسجم و یکپارچه جمع آوری و به صورت هدفمند توزیع شود.

این مسوول اضافه کرد: از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخواست داریم به این رزمایش ورود کرده و خیران، فعالان اقتصادی و سایر اقشار را برای شرکت در این طرح و کمک به افراد آسیب پذیر بر اثر کرونا تشویق کنند.

وی با بیان اینکه تصمیمات و برنامه ریزی‌های خوبی در این ستاد اتخاذ شده است، افزود: پیش بینی کرده ایم برای ماه مبارک رمضان در سه شیفت اول ماه مبارک، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و عید فطر ۱۵۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شود که اقدام بسیار بزرگی است و باید با مشارکت مردم انجام صورت گیرد.

تخصیص اعتبار برای حمایت از مشاغل آسیب پذیر بر اثر کرونا

 وی گفت: برای حمایت از مشاغل آسیب پذیر یک و نیم میلیارد تومان از اعتبارات استانداری در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گیرد تا این صندوق به علاوه سه میلیارد تومان از اعتبارات خود برای حمایت از مشاغل آسیب پذیر با حداقل بهره اقدام کند.

جمالی پور افزود: برای برخی از دستگاه‌ها که وضع بدی از نظر اعتبارات خرید اقلام بهداشتی دارند ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید ژل و ماسک و ... تخصیص یابد تا بخشی از مشکلات آنها در این زمینه حل شود.

وی با اشاره به برخی کارگاه‌های تولید ماسک که داوطلبانه و بدون هیچ چشمداتی برای تولید ماسک اقدام کردند، افزود: در این زمینه ۱۵۰ میلیون تومان برای حمایت از این کارگاه‌ها با نظارت استانداری تخصیص یابد تا گوشه ای از زحمات آنها که حتی از جیب خود هزینه کرده اند جبران شود.

افزایش یکشبه قیمت برخی از اقلام نیازمند نظارت جدی‌تر است

جمالی پور با تاکید بر نظارت جدی‌تر بر فروشگاه‌ها و مراکز عرضه، افزود:  اخذ مجوز از یک جایگاه بالاتر به معنی نفی نظارت استانی نیست و باید سازمان صنعت، فرمانداری، اتحادیه و اتاق اصناف بر فروشگاه‌های بزرگ و هایپرمارکت‌ها نظارت بیشتری داشته باشند و با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد کنند.

وی در خصوص کنترل بازار و افزایش قیمت برخی اقلام در این ایام، گفت: افزایش یکشبه قیمت برخی کالاها خیلی مهم است و حتما باید نظارت جدی بر این مساله صورت گیرد چون افزایش قیمت باید براساس تورم باشد.

جمالی پور گفت: صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی باید به مساله افزایش قیمت برخی اقلام ورود کنند و کنترل قیمت کالاها را در آستانه ماه مبارک رمضان وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود بدانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.