فرزاد فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد یکی از بزرگترین نهادهای حمایتی استان است که ۲۱ هزار خانوار معیشت بگیر دارد و ۹ هزار خانوار تبصره ۱۴ شامل کارگران فصلی و خانواده‌های آسیب پذیر که معیشت بگیر نیستند را تحت پوشش قرار داده است.

این مسوول گفت: کمیته امداد حضرت امام(ره) خود را تنها متولی فقرای تحت پوشش نهاد نمی‌داند و برای رسیدگی به وضعیت هر فقیری در جامعه تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش کمک مومنانه و شناسایی اقشار آسیب پذیر بر اثر کرونا افزود: اجرای این رزمایش به فرماندهی و مدیریت واحد نیاز دارد چون دستگاه‌های متعددی در آن مشارکت دارند و با فرماندهی واحد می‌توان به نتایج بهتری دست یافت.

فرهادی افزود: می‌توان برای شناسایی خانوارهای آسیب پذیر از کرونا از سایت کمیته امداد استفاده کرد به گونه‌ای که افراد نیازمند به این سایت مراجعه کرده و بعد از تکمیل اطلاعات خود پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ویژگی‌های سامانه این امکان وجود دارد که نیازمندان بر اثر کرونا را شناسایی کرده و به نحو بهتر به وضعیت آنها رسیدگی کنیم.

فرهادی افزود: یکی از بهترین برنامه‌های کمیته امداد استان در ماه رمضان سال گذشته برنامه اطعام بود و امسال خوشحال هستیم که با پیام مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها با کمیته امداد برای اطعام نیازمندان همراه شده اند.

وی افزود: ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که برخی از آنها در ایام عید منازل را نظافت می‌کردند ولی امسال به دلیل شیوع کرونا از این حداقل معاش نیز محروم شده‌اند و باید برای حمایت از آنها نیز چاره‌ای اندیشید.

فرهادی با بیان اینکه کمیته امداد استان آمادگی خود را برای شناسایی نیازمندان بر اثر کرونا، جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع آنها اعلام می‌کند، افزود: قریب به ۱۰۰ نیروی غیررسمی این نهاد که وظیفه تخلیه صندوق صدقات را برعهده داشتند و هم اینک فعالیت آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است می‌توانند در این زمینه ساماندهی شده و برای  کمک به خانوارهای نیازمند تلاش کنند.

این مسوول گفت: همچنین کمیته امداد استان یک نرم افزار مرکز نیکوکاری دارد که می‌توان اطلاعات تمام نیازمندان را در هر نقطه از استان در آن وارد کرده و با تشکیل بانک اطلاعاتی با انسجام بیشتر برای کمک به نیازمندان اقدام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.