سید احمد مرتضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، آموزش‌های مجازی به دانشجویان در دستور کار قرار گرفته و اساتید نیز از تمام امکانات و فن آوری‌های نوین برای تدریس استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات و کمبودهای آموزش مجازی این است که دانشجو از زبان بدن استاد غافل بوده و گاهی اوقات نمی‌تواند به خوبی از لابه‌لای کلمات استاد در صفحه مجازی منظور استاد را درک کند.

مرتضوی تصریح کرد: اساتید در حالت عادی برخی کلمات را با صدای بلند، کوتاه، تاکیدی و حتی احساسی بیان می‌کنند و حتی از دستان و چهره برای رساندن مفاهیم بهره می‌گیرند که برای این‌ها در فضای مجازی جایی وجود ندارد.

این مدرس جامعه شناسی در دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان از سیستم آموزش مجازی در منزل بسیار راضی و خرسند هستند، اظهار داشت: آموزش مجازی شیوه جدید و مطلوبی در حوزه آموزش است، اما باید شرایطی فراهم شود که دانشجو همانند محیط کلاس درس از آموزش بهره‌مند شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی نه تنها شیوه آموزش را برای دانشجویان تسهیل کرده است، بلکه برای اساتید نیز امکانی فراهم شده که صوت خودشان را در گروه‌های مجازی بارگذاری کنند و دانشجو همواره بتواند در زمان‌های مختلف از این امکان استفاده کند.

مسؤول امور آموزش دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآور شد: تکنولوژی و روند مدرنیته موضوعی اجتناب ناپذیر است که باید در نظام آموزشی کشور برای آن جایگاه ویژه‌ای قایل شد و به تقویت و توسعه آن اقدام کرد.

آموزش مجازی در مراکز دانشگاهی و مدارس بر اساس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.