سید معرفت الله احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هزار و ۸۸ نفر با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۳۰۰ نفر از دانش آموزان با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.
این مسوول ادامه داد: به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان،آموزش از راه دور در فضای مجازی و از طریق گوشی های هوشمند و تبلت در استان فعال شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح مدرسه مجازی معلمان و کارشناس با یکدیگر در ارتباط هستند و با تولید محتوا، آموزش به دانش آموزان در حال انجام است.
احمدی تصریح کرد: در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا تمامی معلمان با حضور فعال دغدغه آموزش و توان بخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را دارند.
وی با اشاره به آموزش در  فضای مجازی توسط معلمان مدارس استثنایی که همراه با خلاقیت و نو آوری است، تصریح کرد: بیش از هزار محتوای آموزشی ویژه دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری توسط معلمان در سطح استان تولید و آموزش داده شده است.
این مسوول در پاسخ به این پرسش که برخی از دانش آموزان از شبکه آموزش مجازی محروم هستند،گفت: متاسفانه دانش آموزان ناشنوا که ۲۰ درصد از  دانش آموزان تحت پوشش این سازمان به شمار می روند به دلیل نداشتن مترجم زبان اشاره دچار مشکل بوده و با پیگیری های متعدد حتی با شبکه صدا و سیمای استان و به دلیل  تعدد دروس فعلا موفق به حل این مشکل نشده ایم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه تعدادی از خانواده ها امکان دسترسی به فضای مجازی را ندارند، با همکاری مدارس، بسته های آموزشی شامل لوح فشرده و کاربرگ های مخصوص تهیه شده از مطالب سامانه های آموزشی و فضای مجازی در اختیار آنان قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.