حسنعلی اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پویش همگانی مدرسه تعطیل می‌شود ولی آموزش تعطیل‌ نمی‌شود، افزود: اگرچه با شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شدند اما حوزه آموزش نه تنها به این مشکل گرفتار نیامد بلکه معلمان مدارس با تمام قدرت و توان به فعالیت خود در این زمینه ادامه دادند.

وی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان قزوین در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد، ۲۰ درصد در مناطق محروم و فاقد پوشش رسانه ملی، اینترنت و یا گوشی‌های هوشمند قرار دارند.

این مسوول با اشاره به ارایه آموزش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از طریق رسانه ملی، تصریح کرد: برای تعدادی از دانش‌آموزان که در روستاهای دوردست زندگی می‌کنند و با فضای مجازی ارتباط ندارند، تدابیری نیز اندیشیده شده‌ است.

به گفته وی، فیلم‌های آموزشی در قالب بسته نرم افزاری ساده و قابل استفاده در دستگاه‌های نمایش خانگی، از طریق مدیران مدارس و معاونان آموزشی در اختیار این گروه از دانش آموزان قرار داده شده است.

اصغری با بیان اینکه سایر دانش‌آموزان از طریق شبکه‌های مجازی آموزش می‌بینند، افزود: برخی از معلمان نیز در حرکتی ابتکاری با تهیه فیلم، از طریق تلفن همراه کلاس‌های درسی  را از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهند.

وی یادآور شد: عدالت و کیفیت آموزشی به همراه تولید محتوا از محورهای کاری ما در دوران کنونی است و  فضای مجازی می‌تواند برای تحقق این امر کمک موثری برای ما باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین اضافه کرد: مدارس، آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان استان تا ۳۰ فروردین ماه جاری تعطیل بوده و آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و رسانه ملی ادامه خواهد داشت.

اصغری به زمان بازگشایی مدارس و برپایی کلاس‌های درس دانش آموزان اشاره و افزود: در جلسات آینده ستاد ملی کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد و مدارس تا آن زمان با شیوه آموزش فضای مجازی و از طریق رسانی ملی آموزش‌های خود را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.