مهدی آخوندی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور نخستین هشدار هواشناسی بخش کشاورزی این استان، گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، از بعدازظهر امروز شاهد ورود سامانه بارش‌زا به سطح منطقه خواهیم بود که پیامد آن بارش‌های متناوب تا اوایل هفته آینده است.

وی ادامه داد: از بعدازظهر فردا /سه‌شنبه/ نیز با نفوذ زبانه‌های پرفشار در سطح استان، تا پایان اوایل هفته آینده شاهد بارش باران، وزش بادهای به نسبت شدید شمالی و کاهش محسوس دمای هوا تا ۱۲ درجه سانتیگراد هستیم که بارش‌ها در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و سردسیر به صورت برف است.

این کارشناس هواشناسی اظهار داشت: با توجه به رسید کمینه دمای هوا به صفر درجه، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز در سطح منطقه وجود دارد.

آخوندی با بیان اینکه بارش‌ها در روز چهارشنبه ضعیف‌تر از سایر روزها خواهد بود، افزود: شهروندان استان قزوین با شدت بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه روبرو هستند و با توجه به میزان بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها نیز وجود دارد و در ارتفاعات کوهستانی با وجود بارش برف، لغزندگی سطح جاده‌ها، کولاک برف و پدیده مه نیز دور از دسترس نخواهد بود.

وی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۲ و قزوین و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و کمیته دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.