به گزارش خبرنگار مهر، یوسف شیخ الملوکی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، بهره برداران و کشاورزان انتظار داریم به هشدارهای هواشناسی توجه کنند تا آسیب‌ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: برای آشنایی بیشتر با شرایط اضطراری در خصوص شرایط جوی رنگ‌هایی تعیین شده تا همه بر اساس آن خود را هماهنگ کرده و اقدامات ایمنی را انجام دهند و برای مقابله آماده باشند.

شیخ الملوکی افزود: رنگ زرد برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای آمادگی و رنگ قرمز برای اقدامات پیشگیرانه است که توجه به محتوای هشدارها باید جدی گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: در شرایط نارنجی چون وضعیت جوی می‌تواند زندگی شهروندان را مختل کند و احتمال بسته شدن راههای ارتباطی، قطع آب و برق وجود دارد باید اقداماتی برای کاهش آسیب‌ها انجام شود.

شیخ الملوکی بیان کرد: در شرایط اعلام رنگ قرمز که شرایط خطرناک پیش بینی می‌شود امکان اختلال در سفرها، خسارت به زیرساخت‌های آب و برق و انرژی وجود دارد و باید از مناطق پرخطر دوری شود.

وی گفت: خوشبختانه امسال در شرایط تر سالی هستیم و دشت آبگیری شده و وضعیت بارندگی بسیار خوب است و با توجه به تغییراتی که در شرایط جوی در روزهای آینده رخ می‌دهد هشدارهای لازم به کشاورزان داده شده تا برای شرایط قرمز اقدام کند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: از ۱۶ فروردین ماه هشدارهای نارنجی در استان صادر شده و امروز در شرایط قرمز هستیم و کاهش دما تا ۱۸ درجه احتمال داده می‌شود.

شیخ الملوکی اضافه کرد: هشدارهای لازم برای یک هفته آینده به سازمان جهاد کشاورزی داده شده تا با آگاهی بخشی بتوان خسارت‌ها را به حداقل رساند.

وی اظهار داشت: ناپایداری در وضعیت آب و هوا از امشب و فردا در دو سوم نقاط شمالی کشور از جمله قزوین آغاز می‌شود و ضمن پیش بینی هوای سرد شاهد نفوذ هوای سرد سیبری شمالی خواهیم بود و از امشب تا یکشنبه هفته آینده شاهد ناپایداری متناوب هستیم.

شیخ الملوکی بیان کرد: در روزهای سه شنبه تا ۵ شنبه احتمال بارش باران و برخی مناطق برف هم هست و در مناطق کوهستانی کولاک و تگرگ نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: چون در فصل بهار با بارش‌های متناوب مواجهیم هشدارها در این روزها قرمز است و از کشاورزان انتظار داریم مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.