علی اصغر آهنی‌ها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۵ درصد کارخانجات استان قزوین شروع به کار کرده‌اند و ۲۵ درصد باقی مانده نیز از اواخر این ماه شروع به کار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و نیاز ضروری به اقلام غذایی و بهداشتی، برخی از کارخانجات استان قزوین حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز مشغول به فعالیت بودند و فقط واحدهای تولیدی غیرضروری متوقف شدند.

آهنی‌ها با بیان اینکه مابقی کارخانجات استان معادل ۶۰ درصد برای فعالیت مجدد تا اردیبهشت ماه سال جاری منتظر می‌مانند، اظهار داشت: این کارخانجات باید برآورد کنند که برای فعالیت مجدد خط تولید، دورنمای اقتصادی کشور چگونه است و چه تصمیمی باید اتخاذ کرد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار بیان داشت: واقعیت این است که بیشتر مرزهای صادراتی و وارداتی کشور به علت شیوع ویروس کرونا مسدود شده و تولیدات اقتصادی به شکل مازاد درآمده است که امیدواریم با تمهیدات موجود مرزها باز شده و چرخه اقتصادی مجددا رونق بگیرد.

آهنی‌ها با تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در واحدهای صنعتی و حمایت از کارگران در محیط کار، اظهار داشت: تمام کارگران واحدهای صنعتی باید غربالگری شده و موارد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا به آزمایشگاه و سپس پزشک معالج فرستاده شوند.

این تولیدکننده فعال استان قزوین یادآور شد: در شرایط کاری همه کارگران باید با رعایت فاصله از یکدیگر روزانه ۲ مرتبه تحت تب سنجی قرار گیرند تا میزان ابتلا به شیوع کرونا به صفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.