حسین ساروخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایطی که کشور با دشمنان بسیاری در حال جنگ بوده و فشار تحریم‌ها نیز بیش از هر زمان دیگری برروی اقتصاد کشور سایه افکنده، باید برای حرکتی نو و پرش به سمت توسعه اقتصادی از الگوهای جدید و منطبق با شرایط فعلی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید قوانین جدیدی در حوزه اقتصادی وضع شود، افزود: اگر نتوانیم متناسب با نیازهای روز و بازارهای هدف در داخل و خارج از کشور، تکنولوژی و دانش بنیان‌ بودن کالاها را مدنظر قرار دهیم و برای آنها قوانین جدیدی وضع کنیم، تا پایان سال جاری نمی‌توانیم گامی را در راستای تحقق شعار سال برداریم.

ساروخانی با تاکید بر اینکه جهش تولید وابسته به مولفه‌های زنجیره‌ای مانند نیروی انسانی و هزینه‌های تولید است، تصریح کرد: این مساله بخش خصوصی و دولت را واردار می‌کند که بین این دو توازن برقرار شود تا بهره‌وری اقتصادی در همه عرصه‌های تولیدی افزایش یابد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت باید به موضوعات و مشکلات کسب و کار واقع بینانه نگاه کند و اجازه ندهد که بازارهای هدف از بین برود، چرا که در غیر این صورت دولت و بخش خصوصی بدون داشتن استراتژی بلند مدت تنها دچار شعارزدگی می‌شوند و به همین جهت باید برای جبران این موضوع بیش از پیش عملیاتی‌تر اقدام کنیم.

ساروخانی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است، گفت: اگرچه بخش خصوصی سهم اندکی از منابع مالی کشور را در اختیار دارد، اما با این حال فعالان این حوزه برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کرده و استراتژی معینی را نیز تعیین خواهند کرد و دولت هم باید با تسهیل گری هرچه بیشتر مسیر کسب و کارها را برای این بخش هموار سازد.

وی به ۱۱۵ هزار کارخانه کوچک و متوسط در کشور اشاره و اظهار داشت: داشتن چنین سرمایه‌ای به خودی خود نمی‌تواند برای ما موفقیت ایجاد کند، بلکه منظور مقام معظم رهبری از تببین شعار سال این بود که واحدهای تولیدی باید فعالیت خود را افزایش داده و نوبت‌های کاری خود را نیز به ۲ تا سه شیفت در طول شبانه‌روز برسانند.

به گفته ساروخانی، جهش تولید اگرچه خود نیازمند تغییر و اصلاح بسیاری از کاستی‌ها و کمبودها بوده اما در واقع افزایش بهره‌وری تولید است که به تحقق آن منجر می‌شود و این مهم نیز خود نیازمند افزایش راندمان کاری می‌باشد.

 بازرس سازمان ملی کارآفرینی کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک استراتژیست، دورنمای وضعیت اقتصادی ایران را درنظر گرفته و به خوبی می‌دانند که اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی به سمت دانش بنیان بودن کسب و کارها حرکت کنیم، دستاوردهای بسیاری را شاهد خواهیم بود که از این مساله نباید غافل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.