ناصر ایزدفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پویش سهم من در بحران کرونا و در دستور کار بودن برگزاری جشنواره های مجازی برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: با همدلی و رعایت بهداشت و توصیه متخصصان می توانیم این ویروس را شکست دهیم.

وی اظهار داشت : هنرمندان به اقتضا شرایط موجود  برای کنترل این بیماری و حمایت از کادر درمانی و سربازان خط مقدم سلامت با خلق آثار هنری در کنار مردم هستند و توصیه می کنند که مردم در خانه بمانند.
این مسوول با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به وضعیت اقتصادی و معیشتی اقشار مختلف جامعه از جمله هنرمندان وارد کرده است، ادامه داد : از ابتدایی شیوع این ویروس طی بخشنامه‌ که از وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده بود تمامی برنامه‌هایی که مستلزم تجمع در یک مکان بود تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
ایزدفر اضافه کرد: تعطیلی سینماها، کنسرت‌های موسیقی، اجراهای صحنه‌ای، لغو مجوزهای صادر شده برای اجرای برنامه‌های هنری طی این مدت اقتصاد جامعه هنری را مشکل ساز کرده است.
این هنرمند قزوینی تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات جامعه هنری قزوین در این روزها برای ایجاد نشاط و امید شهروندان پای کار آمده و  با تولید محتوای  فرهنگی و فعالیت های هنری به امید آفرینی و نشاط اجتماعی می پردازد.
این مسوول تاکید کرد: هنرمندان  با ساختن کلیپ‌های هنری و انتشار آن در فضای مجازی  به نوعی در مسیر تشویق مردم به ماندن در خانه اقدام کرده‌اند.
ایزدفر با اشاره به تاثیر هنر بر کاهش اضطراب و استرس روانی بیماری کرونا در جامعه افزود: در این راستا سعی شده  هنرمندان انجمن های  موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و  هنرهای نمایشی با خلق آثار هنری و اجرا در شبکه های اجتماعی به صورت خودجوش فعال بوده و با پویش های در خانه می مانیم  تلاش در قطع زنجیره انتقال بیماری دارند.
معاون هنری و سینمایی ارشاد قزوین گفت: برای بالا بردن روحیه مردم در هنگام قرنطینه و بهبود فضای روحی و روانی افراد درگیر با بحران، جشنواره نمایش‌خانه با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان  با شعار «هر خانه، یک تماشاخانه تئاتر» در حال اجرا است.
وی افزود: در این جشنواره هنرمندان می توانند کلیپ های کوتاه با عنوان "چگونه کرونا را شکست دهیم" و "نوروز را در خانه بمانیم" تولید و در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارند.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده ، تعداد مبتلایان به این ویروس در سطح استان قزوین از ۷۹۴ مورد روز گذشته به ۸۴۱ نفر و جانباختگان آن نیز از ۹۷ مورد به ۱۰۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.