جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از راه‌های مقابله کاهش و توقف سفرهای درون و برون شهری است تا زنجیره انتقال قطع شود.

وی بیان کرد: با هشدارهای مسئولان پزشکی و درمانی و مدیران استانی مبنی بر ماندن در منزل و جلوگیری از مسافرت با تعطیلی مراکز خدماتی و اقامت گاه‌ها برای تحقق این امر اقدام شد.

حق لطفی تصریح کرد: خوشبختانه در یک هفته گذشته آمارها نشان می‌دهد شاهد کاهش ۵۶۵ درصدی سفرها و تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین هستیم.

تردد بیش از ۲ میلیون دستگاه خودرو

وی گفت: این میزان کاهش هرچند رضایت بخش است اما به نظر کافی نمی‌رسد زیرا برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا باید سفرهای غیرضروری به صفر برسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه هوشمند تردد شمار برخط از ۲۵ اسفندماه سال ۹۸ تاکنون ۲ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۱۵۸ دستگاه خودرو از آزادراه‌ها و سایر راه‌های استان قزوین تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در همین مدت کمترین میزان سفرهای برون شهری در روز نخست فروردین ماه اتفاق افتاده که با تردد ۳۰۴ هزار و ۳۵۰ دستگاه خودرو شاهد کاهش ۷۳ درصدی عبور و مرور در جاده‌ها بودیم.

حق لطفی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۸۸۷ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان سفر کرده‌اند که این آمار نشان می‌دهد تقاضای سفر با ناوگان عمومی مسافربری به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: این میزان کاهش تردد جاده‌ای نشان می‌دهد مردم عزم جدی برای شکستن ویروس کرونا دارند اما همین حجم سفرهای جاده‌ای هم قابل قبول نیست و باید تمام مسافرت‌ها برای ریشه کنی کامل بیماری لغو شود.

وی ضمن تشکر از همراهی شهروندان و مسافرانی که در منزل مانده‌اند از سایر هموطنان خواست در تعطیلات نوروزی همچنان در منزل بمانند تا سلامت خود و خانواده‌هایشان و نیز سایر مردم حفظ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1387995
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.