رییس پلیس راه استان قزوین عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد در آزادراه ها و راه های اصلی استان قزوین به شکل عادی و روان در جریان است.

سرهنگ نصرالله بیگلری افزود: هر ساله در ایام نوروز به ویژه روز نخست فروردین آزادراه های استان قزوین شاهد ترافیک سنیگن یا نیمه سنگین بودند اما شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تردد برخی خودروها با پلاک استان های با درگیری بالا، کنترل مبادی های ورودی و خروجی استان، عدم پذیرش مسافر در برخی استان ها به همراه رعایت مردم موجب شده تا مسیرهای ارتباطی استان امروز خلوت بوده و ترافیک در آنها عادی باشد.

این مسوول انتظامی با توصیه به شهروندان مبنی بر پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری، اظهار داشت: شهروندان در صورت اضطرار به سفر باید نکات ایمنی را رعایت کرده تا سفری ایمن به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه رانندگان در صورت خواب آلودگی حتما باید بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت استراحت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهند،افزود: حفظ فاصله طولی با خودروهای جلویی، پرهیز از سبقت غیرمجاز، رعایت سرعت مطمنه و توجه به جلو می تواند سفری ایمن را برای سرنشینان خودروها در جاده ها رقم بزند.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است. 
آزادراه های قزوین-کرج و قزوین-رشت به همراه قزوین-زنجان از پرترافیک ترین مسیرهای ارتباطی کشور به ویژه در ایام نوروز به شمار می روند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.