محمدرضا رضایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای بیش از ۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در راه های مواصلاتی استان منتهی به مرز مهران نصب شده است.

وی از نصب ۲۰ کیلومتر حفاظ بتنی دیگر در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ایمن سازی راه های شریانی (نصب نیوجرسی) هزینه می شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: راههای ارتباطی این استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه های پرترافیک محسوب می شود که این امر اهمیت راه های درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از وضعیت حمل و نقل جاده ای پدید آورده است.

رضایی تاکید کرد: نگهداری از راه ها و مسیرهای مواصلاتی بسیار پرهزینه بوده و با وضعیت اقتصادی کنونی کشور و اعتبارات استانی، نگهداری از راه ها بسیار سخت تر شده است.

وی از شناسایی نقاط حادثه خیز استان با همکاری پلیس راه استان ایلام در سال جاری خبر داد و بیان داشت: تمام تلاش این اداره کل این است که با اقدامات ایمنی زودبازده این نقاط را ایمن سازی کنیم.

وی شانه سازی، لکه گیری، خط کشی، نصب تابلو و علائم راهنمایی را از دیگر اقدامات زودبازده این دستگاه اجرایی عنوان و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با تمام توان اجرایی خود در جهت ارتقا ایمنی حمل و نقل گام برم می دارد.

در حال حاضر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

۳۰۳۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.