فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در همین مدت ۳۱۳ فقره پرونده تخلف زیست محیطی با موضوعات شکار و صید، تخریب، آلودگی محیط زیست و تعلیف غیر مجاز دام تشکیل شده است.

مهدی طاهری با بیان اینکه ۱۱۴ فقره از پرونده‌ها مربوط به آلودگی محیط زیست و ۱۹۹ فقره پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب محیط زیست و تعلیف غیر مجاز بوده است، اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حین دستگیری متهمان توانستند ۶۴۴ مورد انواع ادوات شکار و صید را کشف و ضبط کنند.

وی به کشف ۱۱۳ قبضه سلاح شکاری از سوی شکارچیان اشاره کرد و توضیح داد: از متهمان ۳۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز (قاچاق) و ۷۶ قبضه سلاح‌های شکاری مجاز کشف و ضبط شده و به همراه پرونده به مراجع امنیتی سپرده شده است.

این مسؤول در خصوص تخلفات حیات وحش، تشریح کرد: از متهمان لاشه ۶۸ عدد انواع پستاندار شامل تشی(خارپشت)، خرس قهوه‌ای، کل و بز وحشی، گراز وحشی، مرال، قوچ و میش، خرگوش، روباه و گرگ و ۱۰۰ لاشه انواع پرندگان وحشی شامل کبک، تیهو، کبوتر وحشی، فاخته، خروس کولی و بلدرچین کشف شده است.

به گفته طاهری زنده‌ گیری ۱۱۲ عدد پرنده وحشی شامل بلدرچین، سهره، قمری، دلیجه، قرقی، سهره طلایی، کبک، شاهین، سارگپه و سینه سرخ و ۴۳ قطعه انواع ماهیان رودخانه‌ای و تالابی شامل کپور، اردک ماهی و زردپر از دیگر تخلفات شکارچیان بوده که با آنها برخورد قانونی مناسب صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین به خرید و فروش غیر قانونی ۹ گونه جانوری وحشی شامل باقرقره، مرغابی، خوتکا، عقاب طلایی، کل وحشی، قوچ وحشی و توله شیر اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر اینها ۶۳ مورد از تخلفات قبل از شکار و با انگیزه ضربه زدن به محیط زیست شناسایی و با آنها برخورد شد.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت و همچنین دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در الموت غربی، شرقی، دشت الله آبیک و شهرستان آوج است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.