حجت الاسلام والمسلمین محمدعبادی زاده روز سه شنبه در دیدار مدیرکل وکارکنان حفاظت محیط زیست هرمزگان با وی، افزود: قرارشد در نشستی با حضور استاندار هرمزگان ودستگاه های متولی استان وضعیت نابسامان فاضلاب شهر بندرعباس هرجه سریع تر تعیین و تکلیف و ساماندهی شود.
وی بیان داشت: بطور حتم طرح ها واقدامات کوتاه مدت چند ماهه جوابگوی فاضلاب شهر بندرعباس نخواهد بود و باید تصمیمات بلندمدت دراین خصوص گرفته شود.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: از آنجایی که زندگی و معیشت بیشتر مردم در شهرهای بندری به دریا و ساحل وابسته است محیط زیست باید پاسخگو باشد که چه تمهیداتی برای توسعه این مناطق در هرمزگان بویژه شرق استان اندیشیده است.
عبادی زاده درخصوص برخی از معضلات معادن شهرفین و رضوان نیز گفت: مردم این منطقه از وجود گردوغبار و آلودگی صوتی این معادن رنج می برند که می طلبد در این خصوص اقداماتی ازسوی محیط زیست  انجام گیرد.

هیچ استعلامی برای احداث طرح های معادن از محیط زیست گرفته نمی شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در پاسخ به فعالیت معادن گفت: درحاضر هیچ استعلامی برای احداث طرح های معادن از محیط زیست گرفته نمی شود و تنها قانونی که در برنامه ششم آمده، محیط زیست برای معادنی که احداث شده باید نظارت کند.
حبیب مسیحی تازیانی افزود: عوامل نظارت محیط زیست هرمزگان نیز طبق وظیفه دراین خصوص به جد اقدامات نظارتی خود را انجام می دهند.
وی بیان داشت: برابر باقانون جدید معادن که ازسوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده، محیط زیست از چرخه ی نظارتی اولیه حذف شده است.
مدیرکل محیط زیست هرمزگان درخصوص سواخل استان نیز یادآورشد: باتوجه به وضعیت شیب ساحل شرق استان و پهنه گلی آن وهزینه ی چندبرابر توسعه، صنعت گردشگری وتوریسم از جمله مباحثی است که باید برای هرچه بهتر گسترش دادن آن تلاش کنیم.
مسیحی، کمبود نیروی انسانی، تصفیه نامناسب فاضلاب شهربندرعباس، صنوف مزاحم شهری، آلودگی  های دریایی، انتقال فراوردهای نفتی و تهیه تجهیزات لازم آن،  آبشیرکن ها ، هم گام بودن محیط زیست با پیشرفت وتوسعه اقتصاد استان و رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و قاچاق پرندگان را از مهم ترین مشکلات محیط زیست هرمزگان برشمرد.
 ۹۰۰ هزار هکتار درقالب ۲۱ منطقه، تحت مدیریت حفاظت محیط زیست هرمزگان است که ۱۲ درصد مساحت استان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.