رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۰ نیروی آتش نشان عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، پیاده راه ها و خیابان های قزوین به ویژه نقاط پرتردد را برای مقابله با ویروس کرونا برعهده دارند.

مجتبی منتظری افزود: تانکرهای آب پاش آتش نشانی با ظرفیت ۲ تا ۳ هزار لیتر به همراه دستگاه های آب پاش سبک کار در عملیات آتش نشانان قزوینی برای ضدعفونی سازی معابر و خیابان های شهر به کار گرفته می شوند.

این مسوول حوزه خدمات شهری اظهار داشت: در نواخی منفصل شهری نیز صاحبان تراکتورها به آتش نشانی برای ضدعفونی کردن معابر کمک می کنند و در حال حاضر ۱۲ دستگاه تراکتور به کمک ما آمده است.

وی در ادامه از شهروندانی که دارای تجهیزات و امکانات مربوط به گندزدایی و سم پاشی هستند و یا برای کمک به عملیات ضدعفونی کردن شهر داوطلب هستند خواست تا با سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین تماس بگیرند.

منتظری در بخش دیگری با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال،گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از هر گونه تجمع، مراسم چهارشنبه سوری برگزار نخواهد شد و براساس توافقات انجام شده مقرر شده نیروی انتظامی از ایجاد هرگونه تجمع جلوگیری کند.

وی افزود: همه ظرفیت کادر درمانی و پزشکی کشور و قزوین برای مقابله با کرونا بسیج شده اند و روا نیست به خاطر لحظه ای خوشی با ایجاد مصدومیت های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، زحمات پزشکان و پرستاران مضاعف شود.

هشت ایستگاه آتش نسانی و خدمات ایمنی در سطح شهر قزوین با ۱۵۸ آتش نشان به فعالیت می پردازند.

تاکنون تست ویروس کرونا ۴۴۷ نفر در استان قزوین مثبت اعلام شده است.

شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در استان قزوین ۵۰ نفر و شمار بهبود یافتگان نیز ۳۱۲ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.