به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که ویروس کرونا زندگی عادی مردم را دچار اختلال کرده بسیاری از تشکل‌های مردنی و گروه‌های جهادی اعم از بسیجیان و روحانیون نیز احساس مسئولیت کرده و برای کمک رسانی وارد میدان شده اند.

در این میان امام جماعت روستای آتان که از جهادگران آسیب دیده محسوب می‌شود در دوران بیماری هم دست از جهاد نکشیده است.

حجت الاسلام حسین مرادی امام جماعت روستای آتان الموت شرقی چندی پیش در حال خدمت رسانی به محرومین منطقه، به علت سقوط ماشین در دره دچار آسیب جدی در ناحیه کتف شد ولی این پایان کار جهادی این امام جماعت روستا نبود و با وجود اینکه به علت آسیب دیدگی می‌توانست استعلاجی بگیرد و در کنار خانواده استراحت کند ولی با کتفی کچ گرفته و با عزمی راسخ به دنبال مبارزه با ریشه کن کردن # ویروس_ کرونا در منطقه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد.

حسین مرادی با پیگیری‌های مکرر و شبانه روزی از خیرین منطقه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای تک تک منازل روستایی در روستاهای آتان، هنیز، کلایه و طاله و چوثر، بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی تهیه کرده و با حضور در درب منزل یکایک روستاییان ضمن تحویل این بسته‌ها به آنها، دقایقی در مورد راه‌های کنترل این ویروس با مردمان روستایی گپ و گفت می‌کند.

این روحانی جهادی با همکاری جوانان روستا و مسئول دهستان قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مکان‌های عمومی روستا را نیز ضدعفونی کرده است.

امام روستایی که با فرزند خردسال خود به مبارزه با کرونا پرداخته است

این روحیه جهادی در تمامی جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی وجود دارد. در روستای مدان الموت شرقی حجت السلام علیرضا یادگاری به همراه فرزند خردسالش به مقابله با این ویروس منحوس شتافته و با همراهی مردم، توانسته تمامی معابر و مکان‌های عمومی روستا را نیز ضدعفونی کند.

حجت الاسلام یادگاری امام جماعت روستای مدان نیز در این ایام دست از کمک به نیازمندان برنداشته و با کمک خیرین توانسته بسته‌های ارزاق را تهیه و در بین نیازمندان روستا نیز تقسیم کند.

امام روستایی که از مناطق سیستان و بلوچستان بلافاصله به جنگ با کرونا در منطقه خود شتافت

در روستای حسن آباد الموت غربی حجت الاسلام علی اکبر باباخانی که امام روستا نیز می‌باشد به همراه جمعی از هسته‌های جهادی که در مسیر بازگشت از کمک رسانی به مردم محروم سیستان و بلوچستان بودند با شنیدن شیوع این ویروس منحوس به سرعت اقدام به تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در بخش رازمیان کردند و با کمک مردم بین اهالی بسته‌های مواد ضدعفونی تقسیم و با جوانان روستا تمامی روستاها را ضدعفونی کردند.

حمیدرضا عباسی مسئول دهستان زوارک الموت شرقی به کمک حوزه مقاومت بسیج شهید حدادی و بخشداری معلم کلایه، کارگاه تولید ماسک را نیز راه اندازی کردند و روزانه ۲۰۰۰ عدد ماسک به صورت رایگان بین مردم منطقه توزیع می‌کنند. عباسی در اقدامی جهادی با کمک بخشدار محترم معلم کلایه و خیرین منطقه مواد خام تولید ماسک را تهیه و با کمک ۸ نفر از شیر زنان خطه معلم کلایه برای روستاییان منطقه ماسک تولید می‌کنند و در اقدامی دیگر با کمک بخشداری منطقه، تمامی دهستان را نیز ضدعفونی کرده اند.

تمامی روستاهای دهستان دستجرد الموت غربی با همت اکبر باقری مسئول این دهستان، بخشداری و اهالی منطقه ضدعفونی شده است. باقری در اقدامی جهادی بسته‌های بهداشتی را در بین اهالی این منطقه توزیع کرده است و با کمک جوانان روستا به صورت شبانه روزی تمامی روستاهای این دهستان را نیز ضدعفونی کرده اند.

این جهادگر بسیجی در اقدامی دیگر با کمک سفیران سلامت دهستان، برای مردم منطقه به صورت فردی آموزش راه‌های جلوگیری از شیوع این ویروس را برگزار کرده است.

حمزه افشار مسئول دهستان چوقور طارم سفلی با کوله باری تجربه و از جهادگران خستگی ناپذیر قرارگاه با کمک اهالی منطقه بسته‌های بهداشتی را در بین مردم منطقه توزیع کرده و این بسیجی بی ادعا در حال پیگیری از آستان قدس رضوی برای تهیه اقلامی همانند ماسک و دستکش برای روستاییان دهستان است.

ابراهیم اسحاقی امام روستای زرند طارم سفلی دیگر روحانی جهادی خستگی ناپذیر در این ایام در با تلاش بی وقفه بسته‌های بهداشتی را در بین اهالی دهستان تقسیم و با لباس رزم جهادی در کنار جوانان روستا اقدام به ضدعفونی کردن روستاها کرده است.

راه جهاد برای جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسته نیست و روزی امامان جماعت روستا و مسئولین دهستان در سنگر مساجد و روستا و دهستان به دنبال خدمت به مردم بودند و اکنون جهاد رنگ و بویی دیگر گرفته است و در کنار مردم برای این مشکل تلاش می‌کنند.

مردان جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی هیچ وقت دست از جهاد فی سبیل الله برنداشته اند و اکنون با جان و دل به مردم منطقه خدمت می‌کنند و این است خصلت مردان مجاهد و چه خوش گفت مولایمان: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: "انّ الجهاد بابٌ من ابواب الجنّه فتحه.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.