فریبا برنایی بجد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید به وضعیت معیشت زندگی زنان سرپرست خانوار سیستان و بلوچستان و پیامدهای ویروس کرونا در زندگی این قشر توجه لازم صورت گیرد زیرا با شیوع این ویروس زندگی این افراد با سختی‌هایی روبرو خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌هایی جامع با هدف توانمندسازی و کمک به این جامعه هدف باید از سوی نهادهای متولی انجام شود زیرا بازار اندک فروش محصولات آنان نیز این روزها با رونق کمی روبروست و در این ایام بار سنگین زندگی را به تنهایی بر دوش می‌کشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این استان بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار را در کشور دارد و پیامدهای ویروس کرونا موجب کسادشدن بازار فروش بسیاری از این زنان که خود صاحب کسب و کار خانگی هستند نیز خواهد شد که باید دستگاه‌هایی نظیر اداره کار، بهزیستی، میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه برنامه‌ریزی جدی انجام دهند.

وی بیان کرد: تسهیل روند اعطای بیمه زنان صنعتگر، سوزن دوز، تقویت بازارهای فروش مجازی و اعطای کمک هزینه به زنان تحت پوشش نهادهای متولی می‌تواند از سنگینی بار سختی که این زنان بر دوش می‌کشند بکاهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.