متن بیاینه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که یکشنبه ۲۵ اسفند ماه صادر شده به شرح زیر است: 

 گسترش روز افزون بیماری کرونا در سطح استان و کشور متاسفانه تبدیل به یکی از معضلات عمده در جامعه شده است که دارای ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... است و لازم است کلیه سازمانها، ارگانها ،نهادها و تشکیلات دولتی و غیر دولتی در زمینه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی ،بهداشتی ، اقتصادی و امنیتی و نظامی،همراه و همگام با مردم در مدیریت،مبارزه و پیشگیری هدفمند و هوشمندانه نسبت به ریشه کنی و قطع زنجیره انتقال این بیماری گام بردارند. 

شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تشکر از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران، نیروهای اداری و سازمانی، نیروهای مردمی و جهادی و بسیجیِ پای کار و تقدیر از خیران نیکوکاری که با بذل بی دریغ مال به کمک همنوعان خویش شتافتند و مواد ضد عفونی کننده را به مردم اهدا نموده و همچنان به این امر خداپسندانه استمرار می ورزند و نیز از همه مالکان شریفی که در این اوضاع ویژه، اجاره املاک خود را به مستاجرین بخشیده یا به تاخیر انداختند و مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع نمودند بر نکات و موارد ذیل تاکید می نماید: 

۱-تاکید می شود تصمیمات ،بخشنامه ها و آیین نامه های ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا و مصوبات و اقدامات کمیته های مربوطه، برای همه دستگاههای عضو شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاههای دولتی و غیر دولتی  و عموم مردم لازم الاجرا و ضروری است. 

۲-ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به پویش و حرکت اجتماعی "در خانه می مانیم" دستگاههای فرهنگی نظیر صدا و سیما ،فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، نهاد کتابخانه ها،حوزه هنری،اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاههای استان ، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری،می بایست نسبت به تولید و انتشار محتواهای مفید در زمینه های مختلف ازجمله آموزش سبک زندگی در شرایط کرونا، آموزش راههای پیشگیری و تاکید بر در خانه ماندن به عنوان تنها راه حل برون رفت از بحران اقدام نمایند. 

۳-به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش بیشتر بیماری ،دستگاههای عضو ترتیبی اتخاذ نمایند که از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و پنجشنبه آخر سال (زیارت گروهی اهل قبور)ممانعت جدی و جلوگیری بعمل آید.(دستگاههای فرهنگی، قضایی و انتظامی در این راستا تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

۴- ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر ،کلیه دستگاههای عضو شورا می بایست به منظور ترغیب مردم و پربار کردن حضور همه اعضای خانواده ها در منزل، نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی نظیر کتابخوانی،حفظ قرآن و احادیث، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس در فضای مجازی و صدا و سیما اقدام نمایند.

۵-ضمن تشکر از اقدامات موثر سازمان صدا و سیمای مرکز استان ،انتظار می رود این نهاد با پخش فیلم و سریالهای سرگرم کننده و مفرح و انتشار آموزشهای علمی و بهداشتی و انجام فعالیتهای ورزشی در منازل، ضمن استفاده از ظرفیتهای موجود در همه نهادها و ارگان های دولتی و انقلابی استان و محتواهای تولید شده این دستگاها،با ستاد استانی مدیریت بحران بیماری کرونا و کمیته های زیرمجموعه  نهایت همکاری و تعامل را برقرار نماید. 

۶-دستگاههای مربوطه وظیفه دارند نسبت به تعطیلی مراکز زیارتی ،سیاحتی،فرهنگی و ورزشی که محل ازدحام جمعیت می شوند با رعایت موارد قانونی اقدام نمایند. 
۷- با توجه به در پیش رو بودن ایام نوروز، کلیه دستگاه های فرهنگی و مذهبی و تبلیغی ترتیبی اتخاذ نمایند که مردم در نوروز امسال به هیچ وجه به دید و بازدیدهای نوروزی نروند و در خانه بمانند تا از انتشار این ویروس منحوس پیشگیری و جلوگیری شود. 
در پایان تاکید می شود بدون شک ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی با توکل بر خداوند سبحان و استعانت از ائمه اطهار(ع ) و با رعایت ضوابط بهداشت فردی و عمومی و با همدلی و اتحاد عمومی، از این آزمایش نیز سربلند بیرون خواهد آمد و سایه ی سلامتی و شادی بر سر این کشور مستدام خواهد ماند. 
  
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.