مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال های اخیر این اداره کل به منظور برگزاری برنامه ها و جشن های نوروزی در تمامی شهرستان های استان و همچنین در مرکز استان اقدام به برپایی نوروزگاه می کرد اما نوروز ۹۹ با هدف مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا این برنامه از دستور کار خارج شده است.

علیرضا خزائلی افزود: برخلاف نوروز سال های گذشته برپایی بازارچه های صنایع دستی در حاشیه این نوروزگاه ها نیز در دستور کار قرار ندارد.

این مسوول گفت: به موجب مصوبه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا و با هدف حفظ جان هموطنان، نوروز ۹۹ از پذیرش مسافر در استان قزوین معذور هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در ادامه با بیان اینکه این شرایط تابع وضعیت شیوع و یا مهار کرونا است و ممکن است تمدید و یا لغو شود،اظهار امیدواری کرد استان قزوین پس از دفع کرونا و در مناسبت های سال آینده بتواند میزبان خوب و شایسته ای برای گردشگران باشد.

وی در ادامه به هموطنان و همچنین شهروندان قزوینی توصیه کرد با توجه به وضعیت فعلی و با هدف پیشگیری و مهار ویروس کرونا از هر گونه سفرهای تفریحی و سیاحتی خودداری کنند.

خزائلی در ادامه با قدردانی از همراهی تاسیسات گردشگری قزوین در اجرای مصوبات ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا،اظهار داشت: این واحدها با وجود تحمل ضرر و زیان قابل توجه، همکاری خوبی را  در این زمینه داشتند.

وی با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تمهیداتی را برای کمک به جبران خسارات تاسیسات گردشگری که فعالیت آنها تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته اتخاذ کرده است،اظهار داشت: یکی از این تمهیدات استمهال بدهی صاحبان تاسیسات گردشگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.