سید ابراهیم موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پسماندهای آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها و سایر مراکز درمانی شهرستانهای البرز، قزوین، آبیک، بوئین زهرا و تاکستان توسط پیمانکار صنعتی استان با نظارت و تأیید دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری و بی خطر سازی می‌شود.

موسوی افزود: به استناد مصوبات شورای عالی محیط زیست همه بیمارستانها موظف شده‌اند تا امحای زباله‌های عفونی را در محیط بیمارستانی انجام دهند زیرا بازگشت زباله‌های عفونی به چرخه محیط زیست آسیب‌های بسیاری به سلامت جامعه و مردم و محیط پیرامون وارد خواهد کرد.

وی بیان کرد: همچنین پسماندهای بیمارستانی از پرخطرترین زباله‌ها هستند که آلودگی هوا، آب و خاک ایجاد کرده و خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین از مجموع ۱۶ بیمارستان مستقر در تمامی بیمارستانها نسبت به مدیریت و بی خطر سازی پسماندهای پزشکی اقدام می‌شود.

موسوی افزود: در ۷ بیمارستان استان شامل بیمارستان‌های ارتش، بوعلی، دهخدا، پاستور، مهرگان، شهید رجایی و امیرالمومنین با روش شیمیایی نسبت به بی خطر سازی پسماند عفونی اقدام شده که این موضوع ضمن مکاتبه و پیگیری از دانشگاه علوم پزشکی، در کارگروه مدیریت پسماند استان و همچنین کارگروه‌های تخصصی پیگیری و مقرر شده است که دانشگاه علوم پزشکی استان تأمین هزینه‌های لازم به منظور تغییر روش شیمیایی به اتوکلاو از طریق وزارتخانه پیگیری کند.

موسوی گفت: پسماندهای آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها و سایر مراکز درمانی شهرستانهای البرز، قزوین آبیک و بوئین زهرا توسط پیمانکار صنعتی استان با نظارت و تأیید دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری و بی خطر سازی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.