به گزارش خبرنگار چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا جمعه شب به ریاست استاندار قزوین در سالن مدیریت بحران استان قزوین تشکیل شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهار داشت: ویروس کرونا در استان قزوین در روزهای اوج شیوع قرار دارد و باید با کمک مردم و همراهی آنها بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از مردم خوشبختانه توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته‌اند و از حضور در مراکز جمعیتی خودداری کرده‌اند که جای تقدیر دارد و بخشی هنوز این ویروس را جدی نگرفته‌اند که همچنان درخواست می‌کنیم منزل را بهترین مکان برای تأمین سلامت خود و خانواده بدانند.

استاندار قزوین یادآور شد: بزودی در خصوص تعطیلی بازار قزوین تصمیم گیری خواهیم کرد اما اولویت ما این است که خود بازاریان تصمیم بگیرند و مشاغل غیر ضروری را تعطیل کنند تا سلامت شهروندان تضمین شود.

جمالی پور افزود: اگر اصناف قزوین مانند طلافروشان نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام کنند ما استقبال می‌کنیم و امیدواریم مشاغل غیر ضروری مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

واحدهای تولیدی غیر ضروری تعطیل شوند

استاندار قزوین گفت: تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی غیر ضروری از ۲۵ اسفندماه تعطیل خواهند شد تا سلامت کارگران دچار خدشه نشود.

میوه و اقلام اساسی مردم را تأمین می‌کنیم

استاندار قزوین افزود: با ذخیره سازی اقلام اساسی و ارزاق عمومی و میوه شب عید مردم در تأمین این کالاها هیچ مشکلی نداریم و به شهروندان اطمینان می‌دهیم هیچ کمبودی در استان نخواهیم داشت.

جمالی پور افزود: اخیراً در فضای مجازی دعوت‌هایی برای کارهای خیر صورت می‌گیرد که اعلام می‌کنیم هیچ تجمعی برای کار خیر هم مجاز نیست و از شهروندان انتظار داریم هر گونه کمک خیرخواهانه خود را فقط به صورت غیر حضوری اهدا کنند تا از تجمعاتی که می‌تواند ناقل بیماری باشد جلوگیری شود.

وی از توقف فعالیت اتوبوسرانی هم خبر داد و گفت: از فردا شنبه فروشگاه‌های بزرگ باید جوی برنامه ریزی کنند تا از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر خدمات رسانی کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که ارائه فیش آب و برق و تلفن و گاز به درب منازل ممنوع است و در صورت مشاهده بازرسان با آن برخورد قانونی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مبادی ورودی شهر قزوین بشدت کنترل شده و از ورود افراد آلوده و مشکوک از استان‌های تهران، قم، البرز و گیلان جلوگیری خواهد شد.

جمالی پور اظهار داشت: برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان لازم است ارتباط اینترنتی دانش آموزان و معلمان در فضای مجازی حفظ شود و نقاهت گاه‌ها نیز با مسئولیت هلال احمر با افزایش ظرفیت پذیرش برای بهبود مراجعان اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.