وهب نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرستاران در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا با از خودگذشتگی و جان فشانی از بیماران کرونایی مراقبت می‌کنند و با وجود استرس و فشار روحی و روانی بالا هیچگاه دست از خدمات رسانی نکشیده‌اند.

وی اضافه کرد: هم اینک کمبودی از نظر تعداد نیروی پرستار در سطح استان نداریم ولی در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی از سوی شهروندان و تداوم سفرهای غیرضروری دیگر ظرفیتی برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها باقی نخواهد ماند.

این مسوول با بیان اینکه با تحمل مشقت‌ها، جایگزینی نیروها و استفاده از نیروهای کمکی بیماران کرونایی را تحت پوشش درمانی قرار داده‌ایم،  افزود: هم اینک پرستاران استان و خانواده‌های آنها از نظر روحی و روانی تحت فشار زیادی هستند و نیاز به حمایت‌های روحی و روانی بیشتری دارند.

نصیری گفت: باید حمایت‌های بیشتری از پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا صورت گیرد به گونه‌ای که دیگر آنها دغدغه‌ای از نظر تامین تجهیزات حفاظت فردی نداشته باشند.

این مسوول با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های استان از نظر تجهیزات حفاظتی کادر درمان، گفت: پرستاران در سه مرکز تخصصی کرونای استان به تجهیزات حفاظتی فردی مجهز شده‌اند و قزوین از این لحاظ وضعیت بهتری نسبت به استان‌های همجوار خود از قم، گیلان و البرز دارد.

وی اضافه کرد: در سایر بیمارستان‌ها که ممکن است پرستاران مواجهه با بیماران کرونایی داشته باشند باید تجهیزات اولیه طبق پروتکل وزارت بهداشت تامین شده و در اختیار پرستاران قرار گیرد.

نصیری گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در خانه‌های خود بمانند و به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

این مسوول افزود: اگر مردم رعایت نکنند و به رفت و آمدها، حضور در بازارها و مسافرت‌های غیرضروری بپردازند دیگر ظرفیتی برای پذیرش آنها در بیمارستان‌ها وجود نخواهد داشت.

۲۸۴ مورد ابتلا و ۲۴ فوتی آخرین آمار ویروس کرونا در استان قزوین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.