‌یونس عالی‌پور عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود:‌ فقط در قرارگاه اربعین  در مصلای قدس ۱۳۰ هزار زائر اسکان یافته‌اند که بخش مهمی از آنان را زائران کشورهای خارجی شامل می‌شود.
وی با اشاره به موج بازگشت زائران خارجی ازپیاده روی اربعین و ورود به شهر مقدس قم ادامه داد: شب گذشته بالغ بر ۱۰ هزار زائر پاکستانی در مصلای قدس اسکان پیدا کردند.
عالی‌پور اظهار داشت: روند اسکان و پذیرایی از زائران خارجی تا ۱۰ روز آینده در مصلای قدس و ستاد پیشتیبانی اربعین قم ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: برای اسکان و استقبال شایسته از زائران اربعین درقم، مقدمات آماده سازی و تشکیل ستاد اربعین استان از ۵ ماه گذشته اقدامات خود را آغاز کرده‌است.
وی تاکید کرد: با دستور استاندار قم، آسیب‌ها، نقاط ضعف و قوت استان در رابطه با برگزاری باشکوه مراسم اربعین تدوین شده‌است.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان استقبال ویژه مردم قم برای شرکت در راهپیمایی اربعین گفت: اربعین ۹۸، بیش از ۱۰ درصد از مردم قم در راهپیمایی حماسی این روز شرکت کردند.
وی اضافه کرد: ۱۳۰ هزار زائر قمی برای حضور در راهپیمایی اربعین در سامانه سماح ثبت نام و بخشی نیز بدون ثبت نام در این سامانه روانه کشور عراق شدند.
عالی‌پور همچنین بیان داشت: ۹۸ موکب استان قم برای خدمات رسانی به زائران اربعین در ۶ نقطه از مسیر پیاده روی مستقر شدند، برای خدمات رسانی بهتر به زائران تعدادی از موکب های استان در یک دیگر ادغام شدند.
وی افزود: استان از نظر اعزام موکب به مسیر پیاده‌روی اربعین رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بیان کرد: کمیته مستند سازی فعالیت های ستاد اربعین استان تشکیل و تمام فعالیت های انجام گرفته مستند می‌شوند.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به توسعه بعد بین المللی پیاده روی اربعین و افزایش روز افزون زائران خارجی باید نسبت به افزایش زیرساخت‌های اسکان در استان قم اقدام شود.
قرارگاه مردمی اربعین از روز پنجم ماه صفر با حضور ۲ هزار خادم و ۱۶۰ پزشک و پرستار در مصلای قدس قم راه‌اندازی شده و تا روز پنجم ماه ربیع‌الاول به ارائه خدمات گوناگون به زائران اربعین می‌پردازد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.