حسن آصفی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های هلال احمر به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و پایش سلامت مسافران و همشهریان در ۱۵ پایگاه غربالگری و تب سنجی در سطح استان مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح پایش تاکنون بیش از ۲ هزار نفر توسط این تیم‌ها پایش و سطح سلامت آنها کنترل شده است، افزود: در این پایگاه‌ها افراد مشکوک با علائم مربوط به بیماری کرونا شناسایی و جهت اقدامات درمانی و قرنطینه به نیروی انتظامی و شبکه بهداشت معرفی شدند.

آصفی عنوان کرد: در این طرح بیش از ۸۴ نفر از اعضای جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت روزانه فعالیت دارند که بخشی از این افراد از نیروهای داوطلب هستند.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، از ظرفیت نیروهای امدادی هلال احمر استان که در حوادث جاده‌ای و ... فعال بودند کم نشده و آنها نیز با تمام توان اقدامات خود را پیش‌ می‌برند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به دیگر اقدامات این دستگاه برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: در اقدامی خیرخواهانه ۲ هزار و ۱۲۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده، ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و بیش از سه هزار جفت دستکش توسط اعضای داوطلبان این جمعیت در بین افراد کم بضاعت و نیازمند توزیع شد.

آصفی ادامه داد: همچنین در راستای تامین نیروهای داوطلب در حوزه‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط فراخوان‌هایی صادر کردیم که در نهایت ۱۲ پزشک، ۳۸ پرستار و پیرا پزشک و ۲۸ نفر روانپزشک و مددکار اجتماعی اعلام آمادگی کرده اند که به صورت داوطلبانه جهت پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی در صورت نیاز به هم وطنان خدمت رسانی کنند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تاکید کرد: از شهروندان خواستاریم از مسافرت‌های غیر ضرور پرهیز کنند و تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا از جامعه محو شود.

تاکنون ۲۴۷ نفر در قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.