به گزارش خبرنگار مهر ظهر پنجشنبه در مراسمی با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، سیاوش طاهرخانی شهردار و اعضای شورای شهر و مدیران محیط زیست، منابع طبیعی و رئیس سازمان جهاد سازندگی استان کاشت نهال در کمربندی شرق قزوین آغاز شد.

در این مسیر ۶ کیلومتری در فاز اول ۵۰۰ اصله نهال غیر مثر و ۱۵۰۰ درختچه و بوته سبز کاشته شد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم اظهارداشت: روز درختکاری را به شهروندان تبریک می گویم و آن را یک روز مهم در تامین سلامت انسانها می دانم.

وی افزود: ترویج فرهنگ درختکاری ر واقع کمک به تامین هوای پاک و محیط سالم است و باید مردم را تشویق کنیم هر کدام یک درخت در محیط زندگی و کار خود بکارند تا شاهد هوای پاک و سالم شویم.

استاندار قزوین تصریح کرد: همه باید سعی کنند با کاشت یک اصله درخت سهم خود را در ایجاد فضای پاک ایفا کنند و در این شریط که مورد تهدید ویروس کرونا هستیم به سالم سازی محیط کمک کنیم.

وی گفت: درخت کاری در آپارتمان، خانه های ویلایی و ادارات باید جدی گرفته شود تا شهرنشینی به ما آُسیب نزند.

جمالی پور افزود: درحتکار هم محیط را زیبا می کند و هم هوا را پاک کرده و به کاهش امراض منجر می شود لذا ترویج درختکاری رسالتی همگانی است.

شهروندان از منزل خارج نشوند

استاندار قزوین به شرایط ویژه کشور و استان هم اشاره کرد و یادآورشد: کشور این روزها در شرایط ویژه قرار دارد لذا از مردم خواهش می کنم از خروج غیر ضروری از منازل خودشان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: بدون مشارکت مردم نمی توان به موفقیت رسید و برای مقابله با پدیده ویروس کرونا هم باید مردم پای کار باشند و ما به همراهی و مشارکت شما بشدت نیاز داریم تا آُسیب های این بخش را کم کنیم.

جمالی پور اظهارداشت: اگر بخواهیم ویروس کرونا را شکست دهیم باید همه مشارکت کنیم و توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم تا از بحران عبور شود.

خود مراقبتی را جدی بگیرید

استاندار قزوین اضافه کرد: خوشبختانه پس از توصیه های ما و مسئولان وزارت بهداشت همکاری مردم بشدت افزایش یافته اما همچنان درخواست می کنیم این روزها مردم زیاد در منزل بمانند و به جز مواقع اضطراری از خانه خارج نشوند.

وی گفت: سطح آلودگی در استان و کشور بالاست و با خود مراقبتی باید پزشک خودتان باشید بویژه افراد مسن و سالمند در معرض تهدید جدی هستند و باید این ۱۰ روز آینده را نیز همکاری کنید تا از آسیب های ویروس کم کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.