رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: در این نشست یک روزه که به همت بنیاد امید ایرانیان برگزار شد ۴۰ نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه حقوق شهروندی در مشهد حضور داشتند.

محسن حسینی پویا هدف این نشست را آشنایی سازمان های مردم نهاد با منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی عنوان کرد.

وی افزود: این منشور محصول خرد جمعی و متکی به موازین قانونی است و تدوین آن از حدود یک و نیم سال قبل آغاز شده و متن و محتوای آن با برپایی ۱۰ همایش تخصصی مورد نقد استادان قرار گرفته و کامل شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: این منشور به دنبال اعلام عمومی حقوق و مسئولیت‌ های همه مداخله گران و افراد ذینفع در شهر مشهد اعم از مدیریت شهری، شهرندان مشهد و سایر ساکنان دائم یا موقت است و هدف از تدوین آن تحقق شهری است که شهرنشینان آن حق برخورداری از زندگی شایسته و سالم و حیوانات و گیاهان آن نیز حق بهره مندی از محیط زیست ایمن و منابع حیاتی متناسب با نیاز خود را داشته باشند.
وی گفت: این منشور در قالب ۱۳۹ بند برای این کلانشهر تدوین و نهایی شده و محتوای ۷۰ درصد از متن نهایی آن به امور و موضوعات عمومی اختصاص یافته و ۳۰ درصد آن مختص شهر مشهد است.

منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی مشهد ماه گذشته با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری، جمعی از علمای اهل سنت، مدیران و اعضای شورای شهر مشهد رونمایی شد.
۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.