حامد عبدالرزاقی، رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: پروژه ۹۰۰ واحدی تعاونی مسکن فرهنگیان قزوین با عنوان برج‌های دوقلو چندی پیش توسط شهرداری و دفتر فنی استانداری قزوین به علت رعایت نکردن ضوابط در اجرای واحد نما، تعطیل شد.

وی افزود: با توجه به اجرای عملیات جداگانه نماسازی در بخش‌های جنوبی و شمالی و مغایرت نماها از نظر جنس، طرح و رنگ مصالح و همچنین نظر به اهمیت این پروژه به عنوان یک نماد شهری ماندگار برای سال‌های متمادی، اصلاح کار مبنی بر یکسان بودن نما مورد تاکید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به جهت ضرورت دوگانگی نمای پروژه و با توجه به صدور یک پروانه واحد برای احداث آن، تصمیم گرفته شد تا هیات مدیره‌های این برج با کمک طراحان جدید و قدیم طی یک هفته آینده پیشنهاد یکپارچه‌سازی نمای این مجتمع مسکونی را جهت ارایه به کمیته سیما و منظر شهری ارایه تا پس از تایید و تصویب، اجرای آن عملیاتی شود.

به گفته وی، تاکید بر ارایه نقشه‌های کامل، بدون نقص و با توجه به شرایط روز، بخش‌های مختلف از جمله تاسیسات مکانیکی و برقی آن نیز جهت کنترل و تایید تا اوایل اردیبهشت ماه سال آینده به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ارسال شود.

عبدالرزاقی اضافه کرد: البته این مجتمع به عنوان شاخص‌ترین پروژه ساختمانی قزوین به لحاظ پدافندی نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مشمول مقررات ملی ساختمان نیز می‌شود.

وی، موضوع پناهگاه‌های امن، آسانسورهای اضطراری و کنترل سازه در برابر بارهای ناشی از انفجار را نیز قابل اهمیت دانست و اظهار داشت: در بخش حریق با توجه به ضوابط مقررات ملی موجود، برج های دوقلوی قزوین نیز مشمول رعایت ضوابط ساختمانی است.

وی اضافه کرد: آسانسورهای این مجتمع مسکونی هم دارای مشخصات ویژه از جمله لزوم تامین ضوابط، محافظت در برابر آتش و وجود آسانسورهای برانکارت‌بر از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.