شهردار قزوین گفت: اگر دنبال این هستید که سازه عظیم قابل مشاهده‌ای بسازم باید بگویم برج‌ساز و پل‌ساز نیستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی صفری در نشست خبری ستاد خدمات سفر نوروزی استان قزوین درباره سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اقدام شهرداری قزوین در زمینه جاده نسیم شمال اظهار کرد: جاده نسیم شمال جاده دسترسی باز و غیرفنی بوده که در دوران شورای اول و اصلاحات احداث شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه از زیرسازی جاده نسیم شمال باید از ابتدا ساخته شود مشکلاتی ایجاد کرده که این مهم در حوزه اختیارات و وظایف شهرداری قرار ندارد.

شهردار قزوین ادامه داد: گرچه نمی‌توانیم بگوییم که کاری که بر زمین مانده مربوط به شهرداری نمی‌شود اما پذیرفتیم که با 12 میلیارد تومان در سال آینده پروژه نسیم شمال را آغاز کنیم.

صفری اضافه کرد: مقرر شده 30 درصد اعتبار احداث جاده نسیم شمال توسط اداره کل راه و شهرسازی و 70 درصد هم توسط شهرداری تامین شود که از اوایل سال 98 آغاز و تا پایان سال 98 این پروژه احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص چرایی آغاز نشدن جاده نسیم شمال در امسال توضیح داد: بخش اعظمی از ترافیک از جنوب قزوین جاده بوئین‎زهرا وارد قزوین می‌شود و به سمت غرب شهر و کشور ادامه می‌یابد که باید از دو مسیر خودروها حرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: مسیر نخست کمربندی جمهوری اسلامی است که تقاطع پل غیرهمسطح امام رضا (ع) در حال احداث بود و عملا مسدود بود؛ مسیر دوم هم که جاده نسیم شمال بود که اگر این پروژه آغاز می‌شد ماشین‌های سنگین وارد شهر می‌شدند.

شهردار قزوین افزود: با بهره‌برداری از تقاطع پل غیرهمسطح امام رضا (ع) شهر قزوین، این مسیر می‌تواند نقش کمربندی را ایفا کند و ترافیک جنوب به غرب را هدایت کند.

صفری با بیان اینکه  تعداد نیروهای وارده به  شهرداری قزوین 210 نفر نیست، ادامه داد: تعداد نیروهایی که از شهرداری خارج شده‌اند 1.5 تا دو برابر نیروهایی است که وارد شهرداری شده‌اند.

وی شهرداری را نهادی پویا و فعال ذکر و اضافه کرد: اغلب افراد رفته ، نیروهای بازنشسته، نیروهای تعدیلی و نیروهایی هستند که خودشان از شهرداری رفتند از این‌رو لازم بود نیروهایی جایگزین شوند.

این مسئول اذعان کرد: حدود 100 نفر نیرو وارد شهرداری قزوین شده که 60 نفر در پنج ماهه اول سال 96 قبل از اینکه شهرداری را تحویل بگیرم، وارد شهرداری شده‌اند.

شهردار قزوین درباره این مطلب خبرنگار ایلنا که شعار شهرداری قزوین؛ "قزوین پاکیزه و شاداب نزدیکترین مقصد" است، اما خبری از تحقق این موضوع نیست افزود: اگر دنبال این هستید که سازه عظیمی قابل مشاهده بسازم باید بیان کنم که برج‌ساز و پل‌ساز نیستم و بارها این مطلب را گفته‌ام بلکه به دنبال افزایش کیفیت زندگی مردم هستیم.

صفری افزود: در 15 ماهه شهرداری قزوین، 9 خانه فرهنگ در مناطق کم‌برخوردار شهر قزوین به بهره‌برداری رسیده و کمربند سبز شهر قزوین هم برای کننترل ترافیک هسته مرکزی و ورزشگاه‌های محلی احداث شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.