به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اطلاع رسانی ستاد کرونا در استان قزوین ظهر شنبه در استانداری تشکیل جلسه داد.

محمد حسن ارداقیان در این جلسه گفت: تعدد جلسات حضوری در ادارات نگران کننده است و نشست‌ها موجب تهدید و سخت شدن کارها می‌شود که باید آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: با طراحی برنامه‌های مختلف در دانشگاه و توزیع ۷ هزار پوستر آموزشی از همراهی صدا و سیما بخوبی استفاده کرده ایم و کلیپ‌های آموزشی برای اطلاع رسانی تهیه شده است.

ارداقیان گفت: ممنوعیت پیام رسان ها مانند تلگرام ایراد دارد چون بیشتر شایعات در پیام رسان خارجی است و شایعه در تلگرام را باید همانجا جواب دهیم تا حاشیه امن داشته باشیم.

وی بیان کرد: تصاویری از بیمارستان بوعلی پخش کردیم که شهروندان وقتی از تلاش پرستاران مطلع شدند از این ایثارگری تشکر کرده اند که نشان می‌دهد مردم قدردان خدمتگزاران خود هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: با تعطیل شدن گروه‌های نمایشی می‌توانیم از این ظرفیت هنری برای ساخت پیام‌های آموزشی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: حضور مردم در مراکز شلوغ و بازارهای همچنان نگران کننده است و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید شعار «در خانه بمانید» را ترویج کنیم تا ویروس کرونا را شکست دهیم.

ارداقیان تصریح کرد: از امروز با پیک شدید کرونا در کشور مواجهیم و برای قطع زنجیره انتقال باید از میزان تردد کم کنیم تا در امان بمانیم.

بی نیاز: رسانه‌های قزوین در اطلاع رسانی موفق عمل کرده اند

حسین بی نیاز هم در این جلسه اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۰ خبر در حوزه کرونا در رسانه‌ها کار شده و در استانداری هم با ساخت موشن گرافی اطلاع رسانی کرده ایم و با تشکیل کمیته اطلاع رسانی دنبال وحدت رویه هستیم تا نگرانی مردم را رفع کنیم.

شفاف و صریح با مردم صحبت کنیم

در ادامه رضا فضلی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تمام مراسم ختم، اعتکاف و تجمعات دینی را ممنوع کرده ایم و نماز جماعت‌ها تعطیل شده و مهرهای مشترک جمع آوری شده است.

فضلی تصریح کرد: باید مراقب باشیم و از بزرگ نمایی پیامدهای ای ویروس که مردم را نگران کند و این که شهر قم را منشأ بروز آن بدانیم باید اجتناب شود.

سعید انبار لویی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین هم گفت: رسانه‌ها باید درست اطلاع رسانی کنند تا منبع مردم رسانه‌های بیگانه نباشد و ما در این زمینه به طور کامل در خدمت ستاد استانی هستیم.

وی اضافه کرد: فضای مجازی آسیب‌های زیادی دارد و امروز که در شرایط ویژه هستیم و همه مراکز تجمع و شلوغ تقریباً تعطیل شده تا از شیوع بیماری جلوگیری شود باید مردم را تشویق کنیم در منزل بماند.

انبارلویی بیان کرد: در شرایط کنونی امن ترین محل خانه است و حتی اگر کسی سرماخوردگی شدید پیدا کرد به گفته کارشناسان بهتر است در منزل استراحت کنند.

وی اظهار داشت: برخی فعالان فضای مجازی درون حاکمیت و معاندین خارج از کشور در این وضعیت دقیقاً پمپاژ خطر می‌کنند و گاهی با یک فایل صوتی آرامش جامعه را بر هم می‌زنند لذا بهتر است حجم اطلاعات مناسب در حوزه پزشکی داده شود و زیاد فضا را آشفته و شلوغ نکنیم.

مدیرکل صدا و سیمای قزوین تصریح کرد: بهتر است کاهش حجم اطلاعات در مورد کرونا در دستور کار باشد و نیاز فیلم دیدن را با فضای مجازی پر کرده و با فرهنگ سازی و دادن شهدارهای لازم به آرامش جامعه کمک کنیم.

وی بیان کرد: تبلیغ خرید غیر حضوری، استفاده از مواد شوینده به جای محلول ضدعفونی کننده، توجه به سلامت و بهداشت ۸۰۰ زباله جمع کن در دستور کار باشد و بدانیم هفته سختی داریم و باید مراقبت کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.