زهره عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از بیمارستان ها و درمانگاه های شهر تهران فرآیند خطرسازی (اتوکلاو) را رعایت نمی کنند و پسماندهای خود را در جنوب پایتخت و به صورت غیراصولی دفع می کنند.
وی تصریح کرد: گزارشاتی مبنی بر تخلیه پسماندهای خطرساز پزشکی در اراضی کشاورزی ری و مجتمع پردازش آرادکوه مطرح شده که بررسی و شناسایی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ری عنوان کرد: متاسفانه زباله های بیمارستانی با بدترین وضعیت وارد نواحی مختلف ری شده و امکان آسیب به ساکنان منطقه را فراهم می کند و باید در این زمینه تصمیم گیری جدی شود.
وی افزود: هر چند که مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک برای زباله های بی خطر پیش بینی شده ولی قرار نیست که هر نوع زباله خطرسازی به این مکان منتقل شود.
عبادتی عنوان کرد: اداره بهزیستی ری در مورد پسماندهای عفونی بیمارستانی مطالبه گر شده و خواهان رسیدگی به این معضل است.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز درمانی و کلینیک ها ضرورت دارد، یادآور شد: اهمیت پسماندهای بیمارستانی به مراتب از پسماندهای ویژه بیشتر است چرا که بیماری و خطرات مستقیم را به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران - قم و در جنوب کهریزک واقع شده است که روزانه به طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید و در این مکان دفن می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
/60031970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.