عین الله صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای که مدارس در پی شیوع کرونا تعطیل اعلام شده، مقرر شده است تا فضای آموزشی ضدعفونی شوند و در همین راستا هم اکنون ۷۰ درصد مدارس استان گندزدایی و ضدعفونی شدند.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ هزار لیتر الکل برای ۱۴ منطقه آموزشی استان درخواست شده که بزودی تحویل مراکز آموزشی خواهد شد،اظهار داشت: برای پاکسازی مدارس در حال حاضر از وایتکس و مواد شوینده استفاده می شود.

صادقی، سرانه بهداشتی مدارس استان را در سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی برای ضدعفونی کلاس های درس  و رعایت اصول بهداشتی مدیران مدارس موظف به استفاده از سرانه بهداشتی هستند و وزارت آموزش و پرورش هم بودجه ای به همین منظور در نظر گرفته که بزودی به استان ها ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص ممنوع بودن استفاده از صابون جامد در مدارس نیز گفت: به هیچ عنوان صابون جامد در مدارس استان نداریم و تمام سرویس های بهداشتی دارای لوله کشی مایع دستشویی هستند.

این مسوول تاکید کرد: دانش آموزان بعداز تعطیلات و شروع کلاس ها به منظور حفظ سلامت خود باید حتما از وسایل شخصی و لوازم التحریر خودشان استفاده کنند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی است.

ویروس کرونا از چین به ۵٠ کشور دنیا سرایت کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.