هدایت الله جمالی پور روز شنبه در جلسه کارگروه استانی مبارزه با کرونا ویروس، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: بهترین و ساده‌ترین راه برای پیشگیری از شیوع این ویروس در بین خانواده‌ها خارج نشدن از منزل است.

جمالی پور تاکید کرد: به تمامی شهروندان عزیز هم استانی توصیه می‌شود برای در امان ماندن از خطر شیوع ویروس کرونا تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

وی اضافه کرد: لازم است صراحتا به مردم بگوییم که در صورت رعایت نکردن پیام‌ها و توصیه‌های کارشناسان و متخصصان امر با حضور در اماکن عمومی، بازار، تجمعات و مراکز خرید احتمال مبتلا شدن به این ویروس خطرناک افزایش می‌یابد.

استاندار قزوین افزود: شهرداری قزوین مکلف شده تا با استفاده از پنج هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و میز و نیمکت بوستان‌های شهر را شست و شو دهد و شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان نیز موظفند در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

 وی گفت: همچنین مدارس و مراکز آموزشی استان نیز با نظارت نمایندگان بهداشت در حال ضدعفونی شدن و گندزدایی هستند.

جمالی پور در ادامه گفت: تولیدکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده موظف شده‌اند ابتدا نیاز مردم استان را تامین نموده و در صورت اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی این اقلام را به استان‌های دیگر نیز ارسال نمایند.

استاندار قزوین افزود: ساعت شروع کار ادارات استان به جز دانشگاه علوم پزشکی قزوین در راستای حفظ سلامت کارکنان از امروز ۱۰ اسفند ۹۸ تا پایان هفته از هشت و ۳۰ دقیقه شروع خواهد شد.

جمالی پور گفت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان استانی و همراهی مردم عزیز استان به زودی ویروس کرونا را شکست دهیم و آرامش و امنیت روانی دوباره به جامعه و سطح کشور بازگردد.

تا به امروز ۲ مورد قطعی بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.