منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث نگرانی بین مردم شده بود ولی با بسیج همه امکانات و تلاش همه دست اندرکاران و مسوولان استان، شاهد آرامش نسبی در بین مردم و در سطح جامعه هستیم.

وی در ادامه گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی، لغو همایش‌ها، نشست‌ها، تجهیز بیمارستان تخصصی و تلاش برای تامین مواد ضد عفونی، ژله و ماسک از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

حبیبی اضافه کرد: آنچه بیش از همه به مردم و جامعه آرامش می‌دهد تلاش بی وفقه، شبانه روزی، جهادی و خالصانه جامعه پزشکی و پرستاری استان در مقابله با این ویروس و مراقبت از بیماران بوده که شایسته بالاترین تقدیرهاست.

وی با اشاره به ارسال دستورالعمل تشکیل کارگروهی ویژه برای مقابله با این ویروس در ادارات، گفت: با توجه به احتمال شیوع بیشتر ویروس نوپدید کرونا در مکان‌های پرازدحام و دستگاه‌های اجرایی، دستور تشکیل کارگروهی متشکل از یکی معاونان، حراست و بازرسی جهت هماهنگی و نظارت در رعایت اصول بهداشتی کارکنان و مراجعان از گسترش ویروس کرونا ارسال شد.

حبیبی گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی جهت رعایت مسایل بهداشتی، کنترل مستمر و اعمال نظارت، کمیته مذکور را تشکیل داده و اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه اجرا کنند.

وی همچنین از ابلاغ نامه‌ای خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: مسئولان آموزشی استان موظف هستند با توجه به شیوع بیماری کرونا در خصوص گندزدایی و ضدعفونی مدارس، هرچه سریعتر تا زمان بازگشایی مجدد آنها اقدام کنند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، تا به امروز هیچ مورد قطعی از این بیماری در سطح استان قزوین گزارش نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.