سیاوش طاهرخانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور جمعی از مسوولان در شهرداری برگزار شد، افزود: جشنواره‌های نوروزی سال ۹۹ به علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا حذف می‌شود، اما اقداماتی چون فضاسازی، تهیه نماد، نورپردازی شهری و ارایه خدمات نوروزی به گردشگران و شهروندان انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: به همین منظور از ۲۰ اسفندماه زیباسازی محلات کم برخوردار چون مغلاوک، باغ نشاط و... در دستور کار قرار دارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
رییس کمیته هماهنگی ستاد خدمات سفر شهر قزوین ادامه داد: امسال برنامه‌های منظر شهری پررنگ‌تر از سال‌های گذشته دیده شده و در بحث زیباسازی و نورپردازی نیز برنامه‌های متنوعی در حال انجام است.
طاهرخانی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مراکز گردشگری شهر قزوین توسط شهرداری قزوین مدیریت می‌شود، تمهیدات بهداشتی لازم برای مقابله با بیماری کرونا در این مراکز و اماکن عمومی شهر اندیشیده شد.
وی تصریح کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز آمادگی کامل را برای اسکان مسافران دارد و سازمان تاکسیرانی نیز در شرایط فعلی پنج هزار تاکسی موجود را روزانه شست و شو و ضد عفونی کرده و آماده خدمات رسانی به شهروندان خواهد کرد.
طاهرخانی یاد آور شد: سال گذشته هشت مسجد با هزینه شهرداری قزوین از هفت صبح تا ۱۰ شب آماده پذیرش گردشگران بود و امسال نیز این آمادگی در شهرداری وجود دارد.
وی افزود: ضدعفونی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ایام عید به صورت مرتب انجام می‌شود تا گردشگران و شهروندان با اطمینان خاطر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
استان قزوین هرساله در برگزاری برنامه‌های نوروزی پیشرو است
رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: قزوین هر ساله در برگزاری برنامه‌های نوروزی و جذب گردشگران جزو شهرهای پیشرو بود و تنها جشنواره اقوام که با حضور ۱۳ استان برگزار می‌شد ظرفیت خوبی برای شناسایی جاذبه‌های گردشگری استان داشت.
محمد درافشانی اظهار داشت: شهرداری همه ساله برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز و استقبال از مسافران نوروزی طراحی می‌کند و امسال هم سعی کرده این برنامه‌ها با فضا سازی شهری ادامه داشته باشد.
وی، معرفی بناهای تاریخی، گردشگری و مذهبی قزوین را برای تحقق شعار قزوین شاداب، نزدیک‌ترین مقصد به منظور ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی در قزوین موثر دانست.
این مسوول با اشاره به برنامه‌های گردشگری نوروزی در سال‌های گذشته، تاکید کرد: این برنامه‌ها با محوریت نشاط اجتماعی علاوه بر مناطق مرکزی شهر، نواحی کم برخوردار و منفصل شهری را نیز دربر می‌گیرد و موجب افزایش رضایت گردشگران خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.