سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی قزوین گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، رفت و آمد کمتر شهروندان به بیرون از منزل به پیشگیری و مهار آن کمک می‌کند و توصیه می شود به جز ضرورت و برای خرید مایحتاج عمومی و کارهای ضروری در این روزها کمتر از منزل خارج شوند.

دکتر پیمان نامدار افزود: رعایت نکات بهداشتی باید مورد توجه همه شهروندان قرار بگیرد که از مهم ترین آنها زدن ماسک برای افراد بیمار و کسانی که با بیماران سروکار دارند و همچنین شست و شوی مرتب دست ها با صابون و یا مواد ضدعفونی و دست ندادن و روبوسی نکردن و رعایت فاصله یک و نیم متری با افراد مشکوک به بیماری و استفاده نکردن ار وسایل مشترک و عمومی است.

نامدار خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مورد مثبت ویروس کرونا در قزوین مشاهده و ثبت نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی قزوین اظهار داشت: مشکلی به لحاظ تامین ماسک در استان وجود ندارد اما اولویت توزیع آن با استان های درگیر است و در صورت دستور وزارت بهداشت، آمادگی برای توزیع رایگان آن وجود دارد.

با هدف پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا،  علاوه بر تعطیلی مهاد کودک، مدارس و دانشگاه ها، مراکز وابسته به بهزیستی، کلاس های آموزشی آزاد، موزه ها و ... و همچنین کلیه فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی و نمایشگاه ها در قزوین تعطیل شده و به حالت تعلیق درآمده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.