به گزارش خبرنگار مهر، روح الله قدرتی از حوزه‌های انتخابیه و روند رأی گیری در برخی شعب حوزه‌های قزوین، بویین زهرا و تاکستان بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عصر جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: از همه دست اندرکاران امر انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی و دستگاه قضائی تشکر می‌شود و از مشارکت خوب مردم که در این رویداد شرکت کردند تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: از حوزه‌های قزوین البرز و آبیک و بویین زهرا و تاکستان هم بازدید کردم و شاهد تلاش همه دست اندرکاران بودیم.

قدرتی اظهار داشت: استقبال مردم از انتخابات خوب بوده و قابل توجه است و با توجه به تمدید رأی گیری تا دو ساعت دیگر انتظار داریم شاهد حضور بیشتری و مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان نقش کلیدی در حل مشکلات کشور و قانون گذاری دارند و در رأس امور است و اگر دنبال سلامت اداری و مدیر کارآمد هستیم باید مجلسی قوی شکل بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: مهمترین هدف ما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است تا بتوانند در امنیت و آرامش نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند و به افراد اصلحی رأی دهند که کارآمد باشند و در جریان قانون گذاری مؤثر عمل کنند.

وی اضافه کرد: نکته دوم تأمین سلامت انتخابات است البته تاکنون مواردی از تخلف هم دیده شد که در این راستا یک مدیر، سه خبرنگار و ۲۰ نفر از طرفداران نامزدها که تخلف داشتند در بازد داشت هستند که به وضعیت آنها رسیدگی می‌شود.

قدرتی بیان کرد: اطلاعاتی از برخی شهرستان‌ها رسیده بود که یک اتوبوس از افرادی که برای رأی دادن از شهر کرج آمده بودند شناسایی و برگردانده شدند و برخی نیز در بازد داشت هستند که بنای ما پیشگیری است و این افراد شاید پس از تکمیل تحقیقات آزاد شوند.

وی اظهار داشت: در مجموع سلامت در مدیران اجرایی استان بسیار امیدوار کننده بود که جای تشکر دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: توجه به چهار رکن برای ما در اولویت است که تحقق مشارکت حداکثری اهمیت زیادی دارد و باید همه بیایند زیرا همه فرزند کشورند و با هر سلیقه‌ای اعم از ملی گرا، اصولگرا، اصلاح طلب، اقوام ترک، لر و تات انتظار داریم در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: منافع ملی، عزت ملی و سربلندی کشور ربطی به جناح‌ها ندارد و ما دعوت می‌کنیم کسانی که فرصت نکرده‌اند تا این ساعت رأی دهند در ساعات باقیمانده بیایند و با توکل به خدا و امید سربلندی کشور وارد انتخابات شوند و رأی دهند و بار دیگر حماسه خلق کنند.

قدرتی اظهار داشت: سلامت انتخابات برای ما مهم است و در این دوره ۲۰ هزار نفر در خدمت انتخابات هستند و خدمت می‌کنند و دستگاه قضائی هم از ابتدای صبح دایر است و به مسائل رسیدگی می‌کند.

وی اضافه کرد: موارد را به سرعت پیگیری می‌کنیم و برخی که صحت نداشته باشد کنار گذاشته و هر مورد درست بوده اقدام کرده‌ایم و مجموعه‌ای کار می‌کنند و همه مردم هم ناظر هستند تا سلامت انتخابات شکل بگیرد.

قدرتی اضافه کرد: رقابت هم وجود دارد و در حال حاضر در فضای مجازی این رقابت ادامه دارد و زمینه فراهم است و در حال حاضر بدون دخالت و طرفداری هیئت‌ها روند انتخابات مطلوب است.

وی گفت: رکن چهارم امنیت است که خوشبختانه در استان کمترین تنش و نا امنی را داشتیم و حتی در حوزه حساس خود مشکلی نبود و با تذکر حل شد و خود مردم پاسدار امنیت هستند و تا ساعات آینده مردم با انتخاب خوب خود و حضور حداکثری به وظیفه مهم خود عمل می‌کنند تا نمایندگانی که زبان گویا و چشم بینا و گوش شنوایی دارند انتخاب شوند.

احضار دو خبرنگار با شاکی خصوصی

قدرتی در ادامه اظهار داشت: دو خبرنگار شاکی خصوصی دارد که یک نامزد شکایت کرده و عصر امروز جمعه باید به دادسرا مراجعه کرده و پاسخگو باشند و اگر تخلف آنها اثبات شود برخورد می‌شود.

وی در خصوص شایعه خرید رأی در برخی حوزه‌ها هم گفت: در تاکستان و بویین زهرا صحبت توزیع پول بود که بررسی کردیم آنگونه که اعلام شده بود مشاهده نشد البته تخلف تبلیغاتی بود که برخی بازد داشت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.