صدیقه ربیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود مشکلات و آسیب‌های متنوع در حوزه زنان نیازمند ورود سمن‌های بیشتری به این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر سمن‌ها در حوزه عفاف و حجاب فعال هستند، گفت: مسایل عفاف و حجاب تنها بخشی از مشکلات حوزه زنان را در جامعه تشکیل می‌دهد و لازم است که این نهادها در حوزه‌های کاهش نرخ ازدواج، افزایش نرخ طلاق، آسیب‌های اجتماعی و حتی اعتیاد نیز فعالیت پررنگ تری از خود نشان دهند.

ربیعی سازمان‌های مردم نهاد را بازویی قوی در راستای توانمندی زنان عنوان کرد و اظهار داشت: توانمندی اقتصادی برای زنان سرپرست خانوار از دیگر موضوعاتی است که امروزه باید در اولویت سمن‌ها قرار گیرد تا شاهد خوکفایی زنان باشیم.

این مسؤول بر فعالیت علمی و کسب مهارت‌های آموزشی برای سمن‌های حوزه زنان تاکید کرد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند اثرگذاری سمن‌ها در حوزه زنان را افزایش دهد، فعالیت متناسب با کسب مهارت‌های لازم در حوزه نهادهای اجتماعی است که در این راستا دوره‌های آموزشی با موضوعات و مسائل ز نان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که زنان به عنوان ستون و محور اصلی یک جامعه محسوب می‌شوند و با توجه به آنها می‌توان بسیاری از مشکلات و موانع را برطرف نمود.

استان قزوین دارای ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار است که حدود ۲۰ هزار نفر آن تحت پوشش مراکز حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.