مصطفی راستینه روز سه‌شنبه در افتتاحیه دوره مقدماتی آموزش تربیت مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارکنان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان جنوبی افزود: پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظیفه همگانی است اما در حال حاضر نیروهای مسلح و ناجا در حوزه پیشگیری فعال‌تر هستند.

وی اظهار داشت: اکنون ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور درگیر جنگ با آسیب‌های اجتماعی هستند و سازمان بهزیستی ۱۸۰ مسوولیت در این حوزه دارد اما نمی‌تواند همه را به تنهایی انجام دهد.

رییس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی به درون خانواده‌ها و اتاق‌های ما آمده است و تا کی باید بی‌تفاوت باشیم؛ سبک زندگی که اکنون برای ما تعریف شده اسلامی و ایرانی نیست.

وی افزود: جنگ آسیب‌های اجتماعی نابرابر است و در این حوزه دشمنان هیچ خط قرمزی ندارند و هر کاری بتوانند انجام می‌دهند.

راستینه با بیان اینکه با آسیب‌های نوپدید مواجه هستیم گفت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارتش آموزش ببینند که ۳۰ درصد آنها باید مربی شوند.

وی بیان کرد: متاسفانه سبک زندگی ما را با فرهنگ مهاجم عوض کرده‌اند و بحران معنویت در فرزندان ما دیده می‌شود و چرا مسجد محوری را از ما گرفتند.

وی از کاهش سن اعتیاد و فحشا در جامعه خبر داد و گفت: باید توجه کنیم که آسیب‌های اجتماعی مانند شتری است که پشت در خانه همه می‌نشیند.

آیین افتتاحیه دوره مقدماتی آموزش تربیت مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارکنان یگان‌های آجا مستقر در خراسان جنوبی با حضور جانشین معاونت بازرسی و ایمنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان و مسوولان استان به میزبانی پدافند هوایی شرق کشور در بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.