صدیقه ربیعی روز شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز زن، ویژه زنان فعال در حوزه اقتصاد، صنعت و کارآفرینی که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم طی چند سال گذشته به علت حمایت ویژه از زنان باعث شد تا یکی از کرسی‌های معاونت‌ استانداری قزوین به این قشر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه نگاه جنسیتی باید در جامعه از بین رفته و شایستگی زنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: دولت هشت محور اساسی برای تحقق عدالت جنسیتی و حمایت ویژه از زنان تبیین و تشریح کرده و همه ساله نیز اقدامات این حوزه به نهاد ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

ربیعی در تشریح این هشت شاخص، گفت: مسایل سلامت و بهداشت، آموزش و پژوهش، حقوق و امنیت زنان، جمعیت و مشارکت اجتماعی از مهم‌ترین شاخص‌هایی هستند که برای آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته و مدیران باید براساس این شاخص‌ها، شرایط حضور زنان را در جامعه فراهم کنند.

این مسوول بر استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی زنان در جامعه تاکید و تصریح کرد: وقتی در جامعه  نیمی از جمعیت آن به زنان اختصاص یافته پس ضرورت استفاده از این قشر به عنوان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی بیش از گذشته احساس می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی ۴۰ سال گذشته، اگر در هر یک از عرصه‌های اجتماعی عملکرد زنان را بررسی کنید همواره مشاهده می کنیم که این جامعه حرف های زیادی برای گفتن داشته و این مساله خود گواهی بر توانمندی زنان جامعه اسلامی ما است.

قزوین در حوزه تصدی مدیران زن جزو ۱۰ استان شاخص کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.