خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: با آغاز تبلیغات انتخاباتی در استان قزوین شاهد ایجاد شور و نشاط قابل توجهی در میان نامزدها و طرفداران آنها هستیم و چهره شهر این روزها حال و هوای دیگری پیدا کرده است.

با برپا شدن بنرهای تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر، بخشی از تبلیغات با عکس و پوستر و عکس‌های بزرگ در کنار ستادها خودنمایی می‌کند و حضور در مجالس عمومی و خانگی و شرکت در جلسات عمومی و سخنرانی‌های آتشین و با برنامه و بدون برنامه و تبلیغ در فضای مجازی و پخش تیزرها و سخنان مختلف از مسائل رایج این روزهاست.

راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و برنامه‌های شاد و موسیقی و حضور در برنامه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و ورزشی بهترین راه تبلیغ نامزدهاست هر چند در این میان شاهد روش‌های غیر متعارف و غیر اصولی نیز هستیم که از دید مردم و دستگاه‌های نظارتی نیز دور نمانده است.

شرکت نامزدها در مجالس عزا و عروسی، سخنرانی‌های متعدد، چاپ پوستر، توزیع بروشور، دورهمی های شبانه، حضور در مراسم مذهبی، دعوت از سخنرانان مطرح و شخصیت‌های سینمایی و ورزشی در تبلیغ نامزد مورد نظر، استفاده از روزنامه‌های محلی و سراسری و انتشار دیدگاه‌ها و برنامه‌ها، چسباندن پوستر در روی خودروها و راه اندازی کارناوال تبلیغاتی، دادن شعارهای کلیشه‌ای عمران، آبادانی، معیشت، اقتصاد، مصاحبه‌های انتقادی علیه عملکرد مجلس و دولت، در برخی مواقع حمله به ساختارها، شعار جوان گرایی، صدور بیانیه به جای مردم، استفاده از چهره‌های سیاسی، دیدار با خانواده شهدا، نشستن در کنار ائمه جمعه و گرفتن عکس یادگاری و ده‌ها روش دیگر این روزها در اکثر نقاط استان قزوین دیده می‌شود.

در یکی از حوزه‌های انتخابیه (تاکستان) همچنان شام دادن و حضور پر رنگ در مراسم عزاداری دیده می‌شود که این روزها شرکت در مجالس روز زن با حضو ر برخی نمایندگان رد صلاحیت شده و تبلیغ برای افراد مورد نظر، توزیع کارت‌های هدیه نیز دیده می شود.

توزیع ارزاق عمومی بویژه برنج و روغن و کارت هدیه رسم رایج است و برخی خبرهای تأیید نشده از توزیع مشروبات الکلی در میان برخی طرفداران جوان برخی نامزدها در یکی از حوزه‌ها حکایت دارد.

آنچه در استان قزوین به عنوان شیوه‌های عجیب تبلیغات استفاده می‌شود که می‌توانند در انتخابات بعدی تبدیل به یک عرف و رویه شود.

مجالس عزا برای اصولگرایان / عروسی و جشن برای اصلاح طلبان

نامزدهای اصلاح طلبان در استان قزوین این روزها با اشتیاق در دیدارهای مردمی شرکت می‌کنند تا دیده شوند اخیراً در یک مورد در شهر قزوین مراسم جشن عروسی در یکی از تالارهای هفت سنگان برگزار شد که یکی از نامزدهای منتسب به جناح اصلاح طلب در آن حضور یافت و کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به بستگان داماد هدیه داد که در این میان یکی از نزدیکان نامزد مورد نظر با گرفتن میکروفن از خواننده مجلس و تعریف و تمجید از نامزد، نظرها را به سوی خود جلب کرد.

در این میان پس از چند دقیقه یکی از حاضران که طرفدار جناح اصول گرا بود با صدای بلند شروع به اعتراض و پرخاشگری کرد که این موضوع موجب ایجاد درگیری و شکاف در میان میهمانان شد که شرکت کنندگان با نواختن موسیقی شاد و وساطت برخی افراد موضوع را ختم به خیر کردند.

همچنین در مسجد المهدی در مراسم ختم، یکی از روحانیون در حال روضه خوانی بود که متوجه حضور کاندیدای اصولگرایان شد و با نام بردن از دو نامزد به تبلیغ اصولگرایان مستقل پرداخت ولی فضا به گونه‌ای شد که از سایر نامزدهای اصولگرا هم مجبور شد نام ببرد که در این میان یکی از حاضران که لباس مشکی پوشیده بود با چهره اشک آلود گفت اینجا مراسم عزاداری اصولگرایان است یا کسی دیگر که با خنده حاضران به پایان رسید.

از دیگر موارد مشاهده شده در تبلیغات نامتعارف در استان قزوین این بود که یکی از نامزدهای مستقل با حضور در جمع ورزشکاران شروع به تمرینات ورزشی و نرمش می‌کند که پس از چند دقیقه دویدن خسته شده و به نفس نفس می‌افتد و روی زمین می‌نشیند و از بقیه در تمرین عقب می‌افتد که در این زمان مربی ورزش دستور ایستادن ورزشکاران دیگر را می‌دهد و با کنایه می‌گوید نماینده‌ای که در سختی‌ها از مردم جا بماند برای مجلس مناسب نیست و این برنامه نیز اینگونه پایان پیدا می‌کند.

باید اذعان داشت انتخابات شبیه دو ماراتن است و پذیرش مسئولیت، تاب آوری می‌خواهد که نمی‌توان از کنار آن بی تفاوت گذشت، اگر تاب دویدن در کنار مردم و جلوتر از آنها را نداریم بهتر است وارد این میدان ورزشی که سرعت ملت بیشتر از نامزدهاست نشویم.

انتخابات عرصه سرنوشت سازی است که آینده کشور را تعیین می‌کند مراقب باشیم و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب نمایندگانی سالم، متعهد، جسور، قانون مند، توانا، با برنامه، خوش فکر، کارشناس و سلیم النفس را راهی مجلس کنیم تا مجلسی مقتدر و در رأس امور شکل بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.